جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: مسئولان هیئت ها در کنار وظیفه مدیریتی خود، خود را یک آمر به معروف بدانند و در سطح وسیع ترویج دهنده این سنت باشند و از این فرصت به نفع اهداف امام حسین (ع) استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در هم اندیشی هیئت های مذهبی استان همدان با تاکید بر این که سعادت انسان در سایه تمسک به قرآن و عترت است اظهار داشت: از آن جایی که ماه مبارک رمضان ماه نزول قران است در این ماه توجه به قرآن بیشتر است.

وی افزود: در ماه محرم نیز به سبب شرایط موجود تمسک و توجه نسبت به اهل بیت بیشتر است و این دو ماه به همین دلیل بسیار مورد توجه بزرگان بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه تمسک به این دو راه گمراهی را از بین می برد یادآور شد: اگر تمسک به ثقلین به صورت واقعی باشد حتی اگر همه عالم هم به دنبال گمراهی شما باشند موفق به این کار نخواهند شد البته ابن به معنی عدم نیاز به مراقبت از خود نمی باشد.

وی تصریح کرد: این فصل، فصل زنده کردن سنت های اسلامی و در راس آن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به این که خداوند به پیامبر نسبت به رعایت حجاب نزدیکان و خانواده ایشان تذکر داده است ابراز داشت: از مسئولان هیئت ها می خواهیم که در کنار بر افراشتن پرچم عزاداری، پرچم حفظ حجاب و ترویج حجاب را در نیز بر افراشته کنید.

وی به لزوم برنامه ریزی در هیئت ها اشاره کرد و گفت: برنامه ها را طوری قرار دهید که توجه به نماز اول وقت تنها منحصر به روز عاشورا نباشد و باید در همه روز ها نماز اول وقت مورد توجه هیئت ها و دسته ها باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مسئولان هیئت ها در کنار وظیفه مدیریتی خود، خود را یک آمر به معروف بدانند و در سطح وسیع ترویج دهنده این سنت باشند و از این فرصت به نفع اهداف امام حسین (ع) استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج شعارها و اهداف امام حسین در هیئت ها یادآور شد: وجود این همه پرچم سیاه و عبارت یا حسین (ع) خوب است اما بهتر است که در این ایام در کنار پرچم های سیاه با ثبت شعار های حضرت بر روی بنر ها و پرچم ها به دنبال ترویج فرهنگ عاشورا باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان این که امروز در یک جنگ فرهنگی قرار داریم اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که می توان در همدان انجام داد این است که مانند دیگر شهرستان ها اجتماع عظیمی از هئیات حسینی در یک روز و در یک مکان داشته باشیم و اتحاد خودمان را به رخ عالمیان بکشیم.

وی در پایان با تشکر از اقدامات نیروی انتظامی و سردار کامرانی صالح خاطر نشان کرد: علاوه بر این که باید از علما و سخنرانان در هیئت ها استفاده شود باید در این منابر با دعوت از روحانیون توانا به مسایل تعقلی و استدلالی بپردازیم و زیر بنای فکری عزای امام حسین را تقویت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha