پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبلیغ

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان از اعزام یک هزار و 500 مبلغ به مناطق شهری و روستایی این استان در ایام محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار کرد: برنامه‌های دهه نخست محرم شامل برنامه‌های ثابتی است که هر ساله برگزار می‌شود مانند سازمان‌دهی و حمایت هیئات مذهبی، اعزام مبلغین و طلاب به روستاها و مراکز شهر.

وی ادامه داد: وجه تمایز برنامه‌های عزادارای محرم امسال بنا بر تأکید رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با مداحان، ورود مجموعه‌های تبلیغی به حوزه خانواده در ایام محرم است که به صورت ویژه 18 گروه مرتبط با فعالیت‌های تبلیغی ایام محرم شامل، مبلغین برادر و خواهر و مسئولین هیئات مذهبی در این زمینه آموزش دیدند.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه نقش هیئات حسینی در تبیین گام دوم بسیار مهم است، ابراز کرد: دوره آموزشی عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی ویژه مدیران هیئات مذهبی و فعالین فرهنگی در استان همدان برگزار شد و بر این اساس هیئات مذهبی در ایام عزادارای امام حسین علیه‌السلام ورود به عملاتی کردن بیانیه گام دوم را در برنامه‌های خود قرار خواهند داد.

وی، درباره اعزام مبلغ در ایام محرم و صفر گفت: بیش از هزار و 500  مبلغ جهت برنامه تبلیغی به روستاها و مراکز اعزام شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: تبلیغ در ایام محرم دارای اهمیت وافری است، چراکه محرم دارای ظرفیت ویژه است و حب حضرت اباعبدالله(ع)، ظرفیت پذیرش معارف دینی را به خوبی برای مردم فراهم می‌کند، لذا مبلغین باید با مهارت ویژه از این ظرفیت جهت تبلیغ دین اسلام و  معارف الهی بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: تبلیغ و دعوت، ارشاد و هدایت مردم به ارزش‌های الهی از اصول رسالت پیامبران الهی بوده و خط اصلی برنامه آنان را تشکیل می‌دهد لذا حضرت نوح، هود، صالح، لوط و... خود را مبلغ و پیام‌رسان پروردگار و اندرزگویی امین خوانده‌اند.

حجت‌الاسلام نظیری اذعان کرد:  آیه «الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله...» در شأن پیامبران الهی و مبلغان راستین است بنابراین قرآن کریم این سیره را سنت پیامبران معرفی می‌کند و با تعبیر: «سنة الله فی الذین خلوا... بیان می‌کند که روش پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نیز همین است.

وی ادامه داد: هر فردی از اعضای جامعه اسلامی موظف است که مردم را به ارزش‌ها دعوت و از ضد ارزش‌ها باز دارد و  در طول تاریخ، مؤمنان به انبیا پس از ایمان خویش نخستین وظیفه خود را ارشاد و دعوت مردم می‌دانستند و پس از پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نیز این سیره ادامه داشت.

مدیر کل تبلبغات اسلامی همدان اذعان کرد: در طول تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که مسلمانان از هر فرصتی برای تبلیغ اسلام استفاده می‌کردند و بر اساس همین وظیفه، تاجری که برای تحصیل معاش به دورترین نقاط گیتی سفر می‌کرد، از دعوت به اسلام غافل نبود، بلکه شغل اصلی خود را تبلیغ تلقی می‌کرد و در راه انتشار و گسترش اسلام از هیچ تلاشی کم نمی‌گذاشت، و از همین راه بود که اسلام به دورترین نقاط عالم راه یافت و به جاهایی رسید که فاتحان صدر اسلام و پس از آن به آن جاها نرسیده بودند.

وی افزود: هم اکنون نیز تبلیغ وظیفه‌ای همگانی است و هر مسلمانی وظیفه دارد که به اندازه توان خود، اسلام را با کردار و گفتار خود معرفی نماید علاوه بر این، ضروری است گروهی تحت نظر سازمان تشکیلاتی به این مهم بپردازند و با برنامه‌ریزی دقیق، با توجه به نیازهای زمان، به تبلیغ اسلام بپردازند و عینیت بخشیدن ارزش‌های دینی را در زندگی مردم به عهده بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha