جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبد الهی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام عبدالهی نژاد گفت: کسانی که می گویند حجاب اولویت ما نیست، شعار انتخاباتی سر می دهند، بنابراین مقابله با بد حجابی، اختلاس و فساد اقتصادی همگی در کنار هم اولویت دار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد  با اشاره به این که کار ستاد امر به معروف بیش از اینکه فرهنگی باشد، نظارتی است، گفت: این ستاد در استان ۱۸ عضو دارد که رئیس آن امام جمعه و اعضا شامل استاندار، رئیس دادگستری، مسئولان نظامی و انتظامی و ... ‌هستند.

وی عنوان کرد: ویژگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که از ظرفیت همه دستگاه های دولتی بهره می برد، مصوبات ستاد هم‌لازم الاجرا است و استنکاف از آن جرم تلقی می شود، همچنین اعضا باید شخصا حضور پیدا کنند و نماینده پذیر نیست.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی امنکر استان اصفهان با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز، گفت: اعضای هیئت اندیشه ورز گسل های موجود در جامعه را رصد می کنند و در پی برنامه ریزی جهت رفع معضلات هستند.

وی با اشاره به اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی امنکر  سعی در ریل گذاری و سیاست گذاری برای تحقق اهداف دارد،   توضیح داد: متاسفانه علی رغم آن که کارهای ایجابی ستاد احیای که چندین برابر کارهای سلبی است، ولی رسانه ای نمی شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی امنکر استان اصفهان ابراز کرد:  اخیرا کانون ندای فطرت در استان تشکیل شده است، چرا که با توجه به حجم بالای آسیب های اخلاقی واجتماعی خاصه در بین نوجوانان وجوانان که عمدتا منجر به تشکیل پرونده قضایی برای آنها می شد و بعضا آینده کاری آنها رادچار مشکل می کرد، از سوی ستاد درخواست شد، برای این افراد تشکیل پرونده قضایی نشود و به کانون ندای فطرت ارجاع شوند تا پ مشاورهای خواهر وبرادر با آنها صحبت کنند، براین اساس حدود ۱۲۰۰ پرونده از افراد از ابتدای سال ۹۷ تا کنون در این قالب معرفی شده اند و با آنها صحبت شده است.

وی افزود: بیش از دو هزار گزارش از ابتدای ۹۸ از نهادها وافراد برای ستاد احیای امر به معروف و نهی امنکر استان ارسال شده و اعضای تیم رصد فضای مجازی و جامعه دائما این امور را رصد و بررسی می کند.

حجت الاسلام عبد الهی نژاد ابراز داشت:  ستاد احیای امر به معروف و نهی امنکر  ناظر بر رفتار و اعمال علنی افراد و گروه ها است نه فضاهای خصوصی؛ براین اساس افرادی که اعمال مجرمانه درفضای مجازی و حقیقی داشته اند به ستاد فراخوان شده و با آنها گفت وگو شده؛ بیش از ۹۵ درصد افراد در موارد تخلف و جرم خود توجیه شده و حرف منطق و حق را پذیرفته اند.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر در پاسخ به سؤالی پیرامون برخورد با بحث سگ گردانی در شهر، اظهار کرد: برخوردها وتذکرات از سوی ستاد انجام شده و دستورات لازم به نیروی انتطامی و دستگاه قضایی داده شده و دستوراتی هم از مراجع قضایی به شهرداری داده شده که تابلوهایی را در سطح شهر و پارک ها مبنی بر ممنوعیت سگ گردانی در فضاهای عمومی نصب کند.

حجت الاسلام عبدالهی نژاد در ادامه افزود: اساسا ستاد احیای امر به معروف موافق حضور بانوان در ورزشگاه ها با شرایط فعلی نیست؛ شرایط فعلی اصلا اجازه حضور بانوان در ورزشگاه ها را از نظر شرعی، عرفی و اخلاقی نمی دهد وگرنه فی نفسه حضور بانوان در ورزشگاه از نظر شرعی مشکلی ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در رابطه با بحث روحانیون و حوزه های علمیه گفت: امر به معروف یک مسئله فقهی است و اغلب مربیان ما حوزوی بوده  و تشکیل شورای امر به معروف ونهی از منکر در مدارس علمیه برادران وخواهران استان از جمله اقدامات صورت گرفته است که در قالب آن آموزش هایی داده شده است.

وی در رابطه با امر به معروف در ادارات دولتی تصریح کرد: از نظر مسایل  ظاهری مشکل خیلی جدی در سطح استان نداریم، بلکه مشکلات ریشه ای فساد باعث دلسردی مردم شده است؛ عدم پاسخگویی ویا تدبیر نشدن برای حل مشکلات مردم در ادارات از جمله مواردی است که اعتقادداریم باید اصلاح شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: چرا زمانی که دستگاه ها درصدد اجرای قانون مبارزه با بدحجابی برمی آیند برخی مسئولان دولتی با برخی بانوان بدحجاب عکس می گیرند  و این خط بطانی بر کارهای گذشته ما می شود.

وی بیان کرد: بدحجابی امروز اسلحه دشمن علیه نظام است و کسانی که می گویند حجاب اولویت ما نیست، شعار انتخاباتی سر می دهند، بنابراین مقابله با بد حجابی، اختلاس و فساد اقتصادی همگی در کنار هم اولویت دار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر متذکر شد: تفکر لیبرالی حاکم بر برخی مسئولان عمده ترین مشکل است.

حجت الاسلام عبد الهی نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر موضع ستاد احیا در رابطه با دوچرخه سواری بانوان  گفت: هیچ مرجع تقلید ی دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی را مجاز ندانسته و چنانچه این امر تحقق یابد یک جرم و فعل حرام صورت گرفته است و قانون برای این امر جرم انگاری کرده است، دربرخی موارد این چنینی، حداقل دارای عِرق ملی باشیم اگر عِرق دینی نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha