چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احد آزادی خواه

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی، عزت و اقتدار جامعه اسلامی را به حسب انتخاب درست مردم در انقلاب و ثبات قدم در این راه دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام احد آزادی خواه دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری شب سوم محرم هیأت خادم الرضا(ع) قم گفت: یکی از حقوقی که هر اجتماع دارد و باید به آن عمل شود، مساله حق تعیین سرنوشت توسط مردم آن جامعه است.

وی افزود: اگر این حق را مفروض کنیم باید به لوازم آن نیز معتقد باشیم که یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین این لوازم، انتخاب هوشمندانه و با بصیرت است.

نماینده مجلس بیان کرد: اگر انتخابی با عقل و فهم و درک و منطق و شناخت کافی صورت گرفت، یک لازمه دیگر هم دارد و آن هم این است که انتخاب کننده روی انتخاب خود بمانند و روی این اصول پافشاری کنند.

وی گفت: مثالی که در این خصوص می توان زد در خصوص انقلابیونی است که در ابتدا انقلاب اسلامی را انتخاب کردند، اما پای آن نماندند و ریزش داشتند و به قول معروف از قطار انقلاب پیاده شدند و در مسیر انقلاب ثابت قدم نبودند.
حجت الاسلام آزادی خواهد یادآورشد: به همین میزان می توان گفت که اگر جامعه انتخاب درست نداشته باشد و پای انتخاب صحیح خود ایستادگی نکند دچار مشکل خواهد شد.

این استاد حوزه یادآورشد:  اگر جامعه ای انتخاب درست نداشته باشد حوادث صدر اسلام پیش می آید و به حسب آن تحولات بعدی نیز از پی آن می آید؛ امیرمؤمنان علی(ع) به کمیل بن زیاد فرمود سینه من پر از علم و حکمت است اما افسوس که یک نفر اهل پیدا نمی شود که علم و حکمت خود را به او منتقل کنم.

وی گفت: در سد اول پیدایش اسلام و پس از پیامبر منع تببین حدیث جاری و حدیث گفتن ممنوع بود و مردم آن عصر هم از روایات گوهرباری که گره گشای زندگی آن ها بود استقبال نمی کردند.
نماینده مجلس تصریح کرد: نتیجه انتخاب بد و عدم ایستادگی پای انتخاب درست شهادت امام حسین(ع) است؛میرمؤمنان در خطبه خود فرمودند که چه اندازه از اختلافات، منیت ها، دو رویی ها و عدم پیروی ها اذیت شدند و این جملات را برای عبرت همگان در تاریخ ماندگار کردند.

حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به ماندگاری مردم ایران پای ارزش های انقلابی خود بیان کرد: باید به جامعه و مردم خود افتخار کنیم که مقتدرانه و با بصیرت پای انقلاب اسلامی اسلامی ماندند، مردم ایران هم انتخاب درستی در پیروزی انقلاب داشتند و هم در ادامه با سربلندی در همه شرایط از انقلاب اسلامی و امامین انقلاب پشیبانی کردند.

وی در پایان اظهارکرد: عزت ملت ایران در گام اول به حسب همین بصیرت و ایستادگی محقق شد و قطعا در گام دوم نیز همین بصیرت و انتخاب درست و ثبات قدم است که ما را به موفقیت می رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha