جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای هماهنگی اقامه نماز ظهر عاشورا در قم

حوزه/ شورای هماهنگی برگزاری هرچه با شکوه‌تر نماز ظهر عاشورا در قم تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  در این جلسه که نمایندگان آستان مقدس حضرت معصومه(س)، استانداری، فرمانداری، شهرداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش حضور داشتند بر بسیج امکانات و لزوم به‌ کارگیری آن برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا تأکید شد.

در این جلسه مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: نماد عزاداری‌ها نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا است و از قم این انتظار می‌رود که نماز باشکوهی در این ایام برگزار شود.

محمد خامه‌یار تصریح کرد: محور اصلی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است و همه ما باید تلاش کنیم این نماز به شکل مطلوب و با حضور حداکثری عزاداران برگزار شود.

وی گفت: علاوه بر حرم مطهر و خیابان‌های اطراف آن در حرم امام‌زاده‌های مدفون در سطح شهر با حضور خیل عزاداران برگزار خواهد شد.

وی از نمایندگان دستگاه‌ها اداری و خدماتی خواست در ایجاد زمینه مناسب برپایی این فریضه الهی تلاش کنند.

در این جلسه مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم آمادگی شهرداری را در کمک به برگزاری نماز جماعت در مناطق مختلف و ایجاد تمهیدات لازم اعلام کرد.

سید محسن میرهادی افزود: همه نیروهای شهرداری زمینه برگزاری نماز را فراهم خواهند کرد و در ایستگاه‌های مختلف خدمات‌رسانی خود مقید به حضور در نماز جماعت خواهند بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم هم از استقرار بیست تن از روحانیان در اطراف حرم مطهر برای برپایی نماز جماعت خبر داد.

نماینده آموزش و پرورش هم اعلام کرد درب‌های تمام مدارس در مسیر عزاداران به منظور آماده شدن عزاداران برای اقامه نماز باز خواهد شد.

نماینده اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه استان هم از برگزاری نماز جماعت در امام‌زادگان خبر داد.

نماینده فرمانداری هم گفت: نماز جماعت ظهر عاشورا در تمام بخش‌ها و روستاهای قم به جماعت اقامه خواهد شد.

استقرار وضوخانه‌های سیار، استقرار تانکرهای آب و پخش اذان ظهر تاسوعا و عاشورا توسط هیأت‌های عزاداری و انجام تبلیغات محیطی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha