جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهردار شهر هلندی تظاهرات اسلام ستیزان جلوی مسجد را ممنوع اعلام کرد

حوزه/ درحالی که گروه اسلام ستیز پگیدا قصد برپایی تظاهراتی روبروی مسجد شهر آیندهوون در هلند را داشتند، شهردار این شهر اعلام کرد که آنان تنها حق تجمع در میدان شهرداری را دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dutchnews، شهردار شهر آیندهوون در استان برابانت شمالی در جنوب شرقی هلند، تجمع افراط گرایان گروه نژاد پرست پگیدا در روبروی مسجد این شهر را ممنوع اعلام کرد.

گروه ضد اسلام پگیدا توسط شهردار از برپایی این تجمع منع شدند.

شهردار جان جوریتما به سایت های خبررسانی محلی گفته که این سازمان، که تعداد انگشت شماری عضو نیز بیشتر ندارد، می تواند در میدان جلویی سالن شهرداری شهر تجمع برگزار کند، اما رفتن جلوی مسجد برای آنان یک منطقه ممنوع محسوب می گردد.

جوریتما در این رابطه افزود: این گروه اسلام ستیز در اواخر ماه می، اقدام به برگزاری تجمعی روبروی یک مسجد کرده بودند که سبب شد صدها تن از ساکنین محلی علیه آنان دست به اعتراض زده و تظاهرات کنند و این تجمعات به خشونت کشیده شدند. از آن زمان تا کنون تمامی درخواست های پگیدا برای برپایی تجمعات در نزدیکی مساجد رد شده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار گفت که در حالی که حق تظاهرات و آزادی بیان حائز اهمیت است ، میدان شهرداری تنها مکانی است که می توان امنیت را تضمین کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha