جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یر

حوزه/عضو خبرگان رهبری بابیان این گه گریه برای امام حسین (ع) عبادت الهی است، گفت: علاوه بر این گریه برای ایشان بزرگ‌ترین عامل بقای دین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام سوگ امام حسین (ع) اظهار داشت: اقامه عزای سیدالشهدا و برپایی مجالس سوگ و ماتم امام حسین (ع) مخصوصاً در قالب نوحه‌سرایی و گریه همواره از سوی بزرگان دین اسلام مورد تأکید بوده و از اعظم طاعات الهی است و در یک کلمه بدون هیچ شکی گریه برای ایشان عبادت الهی است.

وی افزود: چنانچه امام خمینی (ره) فرموده‌اند عزاداری برای امام حسین مایه حفظ، توسعه و تقویت اسلام، معارف و عقاید اهل‌بیت (ع) و اخلاق اسلامی بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: گریه بر ایشان بزرگ‌ترین عامل بقای دین و ایجاد امید، نشاط، حرکت، حیات، قوت و عزت و بالندگی در جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: سخت در اشتباه هستند کسانی که مغرضانه سخنانی در تضعیف مجالس عزاداری حسین (ع) بیان می‌کنند و علاوه بر این گریه بر حسین با آداب و شرایطی که در اسلام گفته‌شده را موجب افسردگی و واخوردگی قلمداد می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: آن چیزی که در جامعه مایه افسردگی است رواج فساد است که موجب سلب اعتمادی ملی است و علاوه بر این تبعیض طبقانی، بیکاری، اختلاس و رواج بی‌عدالتی مایه افسردگی است.

وی خاطرنشان کرد: همه افرادی که خواهان آگاهی ملت و استقلال کشور هستند باید با تکیه‌بر مکتب امام حسین (ع) از عزاداری‌های حسینی حمایت کرده و آن را ترویج کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha