سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی مهر، رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم بر لزوم انجام حمایت قانونی لازم از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن رضایی مهر در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه  با اشاره به این که در ماه های اخیر به تنی چند از طلاب آمر به معروف و ناهی از منکر حمله شده و آن ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعضاً حتی شهید شده اند، اظهار داشت: این که تبلیغ دین و تلاش در جهت احیای ارزش های الهی و دینی از رسالت های مهم حوزویان وطلاب است، شکی نیست، کما این که در این راه روحانیت حاضر است جان خویش را هم فدای دین خدا کند، اما از آن سو باید زمینه و شرایطی فراهم شود که از آمرین به معروف و ناهیان از منکر از جمله طلابی که در این عرصه ها فعال هستند، حمایت قانونی لازم به عمل آید.

وی افزود: همچنین به جهت فرهنگی و اجتماعی لازم است که در سطح جامعه زمینه هایی شکل بگیرد که شاهد این قبیل حملات و گستاخی ها نسبت به روحانیون و آمرین به معروف نباشیم و روز به روز این مسایل کمتر و کمتر شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: برای جامعه ما صورت مطلوبی ندارد که عده ای به خود چنین جسارت و جرأتی بدهند که یک مبلغ دین و کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند را مورد ضرب و شتم قرار داده و یا حتی او را به شهادت برسانند و لذا باید از جهت قانونی و قضایی، سریعاً اقدامات مناسبی در این باره صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در عین حال نیروهای تبلیغی و فرهنگی باید کار خود را بکنند و در رسانه مظلومیت روحانیت را نشان دهند و به مردم آگاهی بدهند که تعرض به روحانیت ، تعرض به دین و پیغمبر و مذهب است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha