پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نامه تشکر اسلام‌هراس انگلیسی به قاتل آمریکایی فاش شد

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

عراق شبکه ماهواره‌ای آمریکایی موهن به مرجعیت را بست

به دنبال اهانت یک شبکه تلویزیونی وابسته به آمریکا به مراجع دینی، فعالیت این شبکه در عراق به مدت چند ماه به حالت تعلیق درآمد. عراق مجوز شبکه تلویزیونی «الحره» را به دلیل نشر اکاذیب به مدت «سه ماه» به حالت تعلیق درآورد.شبکه الحره وابسته به آمریکا اخیرا برنامه‌ای تحت عنوان «تحقیق» درباره نهادهای دینی عراق با عنوان «فساد دینی در عراق» منتشر کرد. در این گزارش، شخصیت‌های دینی اهل تسنن و تشیع عراق هدف قرار گرفتند. الحره ادعا کرد که این روحانی‌ها، در مسائل فساد مالی و اداری دست دارند و هیچکس نمی‌تواند آنان را بازخواست کند.این گزارش واکنش‌های منفی و محکومیت‌های احزاب و سیاستمداران عراقی را به همراه داشت و بیشتر آنان، خواستار پیگیری این تجاوز هدفمند شدند.در همین ارتباط، سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی عراق) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از چند ماه پیش، گفتمان خصمانه شبکه‌های داخلی و جهانی را که ملت، حکومت و اعتقادات ملت عراق را هدف قرار داده، دنبال می‌کند.الحشد الشعبی با اشاره به اینکه الحره، وابسته به وزارت دفاع آمریکاست، تأکید کرد، سیاست خبری این شبکه و حملات مداوم آن به شخصیت‌های مذهبی، جامعه عراق و دین اسلام، سوء استفاده آشکار از آزادی مطبوعات در عراق است.الحره شبکه تلویزیون ماهواره‌ای مستقر در آمریکاست که از سال 2004 به این سو به زبان عربی و با هدف جریان سازی به نفع غرب در بین کشورهای غرب آسیا برنامه پخش می‌کند. بودجه اولیه واشنگتن برای پخش برنامه‌های این شبکه 30 میلیون دلار بود.

اسقف های کاتولیک استرالیا از غول های شبکه های اینترنتی شکایت کردند

اسقف های کاتولیک استرالیایی می گویند شبکه های اجتماعی غول آسایی مانند فیس بوک، گوگل و توییتر، منفعت طلبی را به مردم ترجیح داده اند و باید به خاطر ترویج اخبار دروغین و محتوای اهانت آمیز جریمه شوند.مجمع اسقف های کاتولیک استرالیا اعلام کرده که کسب و کار اصلی رسانه های اجتماعی است فروش تبلیغات و به حداکثر رساندن سود و منفعت شان است.اسقف ها گفته اند که اکثر اوقات دنیای دیجیتال به مکانی برای ترویج نفرت تبدیل شده است و افزودند: سوق دادن کاربران به موقعیت های افراطی و ارتقای ترویج خبرهای جعلی و نظریه های توطئه در تضاد با همبستگی و همدلی میان مردم است. دولت وظیفه دارد به ویژه از طریق رسانه های عمومی خبرنگاری مستقل را مورد حمایت قرار دهدشبکه های اجتماعی باید مسئولیت بپذیرنددر این بیانیه همچنین آمده است: زمانی که یک طرفدار حامی نژاد سفید وارد یک مسجد کرایست چرچ می شود و در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کند و 51 نمازگزار از خواهران و برادران مسلمان ما را به قتل می رساند بیش از پیش واضع می شود که این سکوها باید مسئول شناخته شوند.بیانیه مذکور برخی از اظهارات پاپ را در رابطه با لزوم گزارش واقعی به جای اخبار جعلی و اهمیت برخوردهای واقعی انسانی در بزرگراه های دیجیتال تکرار می کند.

نامه تشکر اسلام‌هراس انگلیسی به قاتل آمریکایی فاش شد

«دیوید پرنهام»، نژادپرست ۳۶ ساله انگلیسی، از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۸ نامه‌هایی را با محتوای ضد اسلامی به منازل و محل کار مسلمانان در سراسر این کشور فرستاده و موجی از نگرانی را در میان مسلمانان ایجاد کرده بود.وی همچنین طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به ملکه انگلیس و نخست‌وزیر این کشورهم نامه‌هایی حاوی پودری سفید فرستاده و وانمود کرده بود از طرف مسلمانان ارسال شده است.وی در اقدامی دیگر با طراحی جدولی با عنوان «یک مسلمان را تنبیه کنید» برای انواع آزار مسلمانان امتیازهایی مشخص کرده و از مردم خواسته بود در آزار و اذیت آنان شرکت کنند.پرنهام روز گذشته برای رسیدگی به اتهامات خود در دادگاه حضور یافت. در این دادگاه مشخص شد که پرنهام با ارسال نامه‌ای به «دیلان روف» آمریکایی، که ۹ سیاهپوست را در کلیسایی در کارولینای جنوبی به قتل رسانده،‌ از وی تشکر کرده است.«زهرا جانسون الشیخ»، رئیس گروه مشورتی ضد تروریسم، در دادگاه گفت: نامه‌های پرنهام باعث ایجاد موجی از وحشت در بین جوامع اسلامی انگلیس شده است.پرنهام بخشی از اتهامات خود از جمله فریبکاری، ارسال نامه با هدف ایجاد ترس‌، درخواست قتل و تشویق به جرم را پذیرفته است.

مساجد آفریقایی برنده فعال‌ترین مراکز اجتماعی شدند

رادیو بین المللی اسلام مستقر در «ژوهانسبورگ» دو مسجد «کیپ تاون» را به خاطر فعالیت اثرگذار مورد تقدیر قرار داد.مسجد «گیتسویل» جایزه «جامع ترین مسجد آفریقای جنوبی» را به خود اختصاص داد و مسجد «قلوب المومنین» در «گودوود» هم جایزه بهترین مرکز برای پروژه های آموزشی و بهترین خدمت کننده به جوانان را دریافت کرد.مسجد گیتسویل که 30 سال پیش تأسیس شده به دلیل سیاست تحسین برانگیز «درهای باز» در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.این مسجد امکان دسترسی طیف وسیعی از افراد با هر نوع مذهب و پیشنیه ای به خدمات مسجدی را فراهم کرده است.«قلوب المومنین» هم مسجد کوچکی در «گودوود» است که در سال 1935 تاسیس شد و دارای برنامه های مختلفی برای جوانان و فعالیت های میان جوامعی است.رادیو بین المللی اسلام امسال جوایز مسجدی رادیو اسلام را راه اندازی کرد و از مساجد سراسر آفریقای جنوبی خواست تا در این برنامه مشارکت کنند.جنبه های مختلف از جمله شفافیت، تأمین تسهیلات، برنامه های ارتباطی و جوانان از جمله ویژگی هایی بودند که برای انتخاب بهترین مساجد آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفتند.

مسجد ایست بورن مورد سوء قصد شبانه قرار گرفت

مسجد ایست ‌بورن در ساسکس انگلستان مورد حمله شبانه مهاجمین خرابکار قرار رفت.این مسجد که در میدان اشفورد قرار دارد در ساعات اولیه روز 31 آگوست هدف خرابکاران قرار گرفت که به اتاق دوربین های مداربسته مسجد حمله کرده و هارددرایو کامپیوترها را ربوده بودند.یک سخنگوی مسجد در این رابطه گفت: هارد درایوهای مربوط به دوربین های امنیتی مداربسته گم شده اند. اوراق کاری دفتر امام جماعت نیز روی زمین پخش شده بودند. البته آشپزخانه خسارتی ندیده اما به نظر می رسدکه کسی آنجا را نیز تفتیش کرده باشد. به اتاق بخار نیز نفوذ کرده بودند.این مقام مسجد خاطرنشان کرد که مسجد به روال عادی فعالیتش را ادامه می دهد و برای برپایی نمازهای جماعت مناسب است. وی در ادامه افزود: در ضمن ما از همه می خواهیم که هنگام ورود و خروج در مسجد ، هوشیار و مراقب باشندسخنگوی مسجد گفت که پلیس ایست بورن از واقع اطلاع پیدا کرده و مسجد یک ارزیابی امنیتی داخلی انجام خواهد داد.

چین برای سرکوب مسلمانان از بانک جهانی وام گرفت

بانک جهانی در سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۰ میلیون دلار وام به چین داد تا صرف طرح آموزش وپرورش در منطقه‌ سین‌کیانگ کند و اکنون درحال تحقیق است که شاید این پول صرف اردوگاه‌های بازداشت مسلمانان شده است.این تحقیق در حالی انجام می‌گیرد که زندانی شدن بیش از یک میلیون مسلمان ایغور در اردوگاه‌های بازآموزی جهانیان را به طور فزاینده‌ای نگران کرده است. در این اردوگاه‌ها آن‌ها را وادار می‌کنند دست از باورهای مذهبی‌شان بردارند و جهان‌بینی حزب کمونیست را بپذیرند.«دیوید تایس» سخنگوی بانک جهانی در بیانیه‌ای که اعلام کرد: چنین نگرانی هایی را خیلی جدی می گیریم و پرسش‌هایی را که در مورد این طرح پیش آمده است فعالانه بررسی می کنیم. در صورتی که اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.پرداخت این وام در سال ۲۰۱۵ در زمان رئیس قبلی و دو سال پیش از آغاز جدی برنامه‌ اردوگاه‌های بازداشت انجام گرفت. این وام مبلغ نسبتاً کمی از کل ۸/۱میلیارد دلار(۵/۱ میلیارد پوند) وامی است که بانک جهانی در آن سال به چین داد.بازپرداخت این وام ۴۰ میلیون دلاری هم قرار است طی سال آینده انجام گیرد. بانک جهانی در زمان اعلام این طرح گفته بود که پرداخت این پول به نفع هزاران جوان در آن منطقه است زیرا با حمایت پنج دانشکده‌ محلی برای آن‌ها فرصت‌های بهتر آموزش فنی و حرفه‌ای و اشتغال فراهم می کند.وسعت سین‌کیانگ به اندازه‌ آلاسکا است و بیش از نیمی از جمعیت حدود ۲۴ میلیون نفری آن را گروه‌های اقلیت قومی مسلمان تشکیل می دهند که اکثرا از قوم اویغور هستند. این قوم دارای سابقه‌ استقلال فرهنگی و مقاومت برابر حاکمیت چین هم هست.بعد از آن که در هفته‌ی گذشته سناتور «مارکو روبیو» و نماینده‌ مجلس «جیم مک گاورن» در نامه‌ای خطاب به «دیوید ملپاس» رئیس جدید بانک جهانی دغدغه‌ مربوط به این وام را مطرح کردند طرح مذکور زیر سؤال رفت.

مسلمانان آلمان حزب راست افراطی را تحریم کردند

دبیر شورای مرکزی مسلمانان در آلمان اعلام کرد: رای دهندگانی که از حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در دو ایالت شرقی این کشور حمایت کرده و به کاندیدای این حزب رای داده اند، آشکارا در قرار دادن «افراط گرایان جناح راست» در قدرت نقش داشته اند.ایمان مزیک، مدیر شورا در مصاحبه با یک روزنامه داخلی طی گفته هایی روز سه شنبه اعلام کرد: ما نباید خودمان را گول بزنیم و تظاهر کنیم که این رأی دهندگان رای اعتراضی داده اند یا اینکه صرفاً ساده لوح هستندمزیک گفت: به عقیده من آن ها می دانند که در روی کار آمدن افراط گرایان جناح راست و نشاندن آنان بر روی صندلی های پارلمانی نقش داشته اند.وی جایگاه های گرفته شده توسط «آلترناتیو برای آلمان» در ساکسونی، جایی که این حزب تقریبا حمایت ها از خود را 27.5 درصد افزایش داده، ضد قانون اساسی خطاب کرده و گفت: این مسلمانان در آلمان نیستند که باید به دموکراسی متعهد باشند بلکه حزب آلترناتیو است. تلاش های اعضای این حزب که سعی می کنند بگویند اسلام یک مذهب نیست بلکه یک ایدئولوژی می باشد، خودش اقدامی مخالف قانون اساسی آلمان است.مزیک گفت: این نه تنها یک حرکت ضدمذهبی بلکه یک عمل ضدقانون اساسی کشور است.حزب راست افراطی آلترناتوی برای آلمان، که در انتخابات اخیر در روز یکشنبه خودش را به حزب آنگلا مارکل رسانده است، همچنین شاهد افزایش رای دهندگان در انتخابات براندنبورگ بود. این حزب خط مشی ضدمهاجرت و ضدمسلمانی دارد.اداره مهاجرت آلمان، تعداد مسلمانان در این کشور را تا پایان سال 2015 بین 4/4 تا 4/7 میلیون نفر تخمین زده است.

دانشمندان مسلمان صدر نشین آسیب شناسی شدند

یک استاد دانشگاه مسلمان از دانشگاه الازهر در قاهره همراه با دیگر دانشمندان مسلمان در فهرست 100 آسیب شناس برتر سال 2019، در پیشگامان بالا در این صنعت قرار گرفتند.به گفته مجله علمی، عبدالکریم حسن کوهیل، پروفسور دانشگاه الازهر و از اساتید پزشکی و مدرس بافت شناسی و آسیب شناسی است.وی که قبلاً ناظر در بیمارستان دانشگاه ولز بود ، به دلیل رویکرد چشمگیر خود در زمینه آموزش ، شیوه تدریس جذاب و مواد آموزشی نوآورانه که به دانشجویان و کارآموزان کمک می کند تا در درک بهتر جنبه های عملی آسیب شناسی کمک کنند، در این فهرست قرار گرفته است.عبدالکریم طی سخنانی در خصوص آینده آموزش پزشکی گفت: زمانی خواهد رسید که آموزش و پرورش مجتمع پزشکی در سراسر جهان رواج پیدا کند. آسیب شناسی به عنوان یک موضوع علوم پایه در اکثر ماژول ها به شیوه های جالب تر و آموزنده تر جای خود را به دست خواهد آورد و آسیب شناسی عمومی اساسی را با آسیب شناسی عملی آناتومیک پیوند می دهد.گفتنی است عبدالکریم تنها مسلمانی نیست که در این فهرست قرار گرفته است. متخصصان آسیب شناسی دیگر مسلمانی از جمله رولا علی، که به عنوان استادیار گروه آموزشی آسیب شناسی دانشگاه کویت فعالیت دارند و ملک عابدالدقیفی که مدافع قوی حقوق زنان در علم، فناوری، مهندسی و پزشکی می باشد، پمبه اولتلو ، استادیار آسیب شناسی دانشگاه نکمتین ارباکان ، دانشکده پزشکی مرام ، در ترکیه نیز در این فهرست قرار دارند.

ویدیوی حمله نژادپرست مسیحی به نماینده مسلمان کانادا لو رفت

«استفان گارفی» نژاپرست کانادایی در زمان برپایی فعالیت معرفی اسلام و مسلمانان که در شهر میسیساگای کانادا برگزار شد، به « جی پورتان سینگ» نماینده و عضو مجلس قانونگذاری انتاریو حمله کرد و وی را مورد اهانت قرار داد.گارفی در مراسم معرفی اسلام و مسلمانان به سمت سینگ رفته و به طرح پرسش های موهن به اسلام اقدام کرد. گارفی با این نماینده مسلمان درباره حوادث سوریه به شدت وارد بحث شد. این درحالی بود که سینگ تلاش می کرد که از این کار جلوگیری کند. اما گارفی در این بحث اتهام هایی وارد کرد و به دلیل سخنان موهنش، شرکت کنندگان مداخله کردند که به درگیری منجر شد.استیفان گارفی، رهبر یک گروه موسوم به «ائتلاف ملی برای شهروندان» است که این ائتلاف خواستار تغییرات در قوانین مخصوص مهاجرت به کانادا برای محدود کردن یا جلوگیری از مهاجرت اتباع کشورهای دیگر به این کشور شده است.گارفی یک فیلم ویدیویی را در صفحه مخصوص خود در فیس بوک درباره این حادثه منتشر کرد. سینگ نیز از توئیتر خود نظری بر این فیلم نوشته و گفته است که او بسیار با اقدامات نژادپرستانه روبه رو می شود و در کنار مسلمانان می ایستاد، زیرا انزجارطلبی اشتباه است.موج انزجارطلبی ضد مسلمانان در کانادا افزایش یافته است و آخرین اقدام ضد اسلامی نوشتن مطالب ضد اسلامی و مسلمانان بر دیوارهای بوستان شهر تورنتو در اوایل هفته بود.

برنامه امنیتی دهم محرم در کربلای معلی آغاز شد

سرهنگ «علاء الغانمی» مدیر رسانه فرماندهی پلیس کربلای معلی در اظهارتی به رادیو الروضه درباره برنامه امنیتی در دهم ماه محرم الحرام، گفت: اجرای این برنامه امنیتی برای مراسم دهم ماه محرام پس از تصویب دولت محلی آغاز شد و گروههای امنیتی مختلف در اجرای این برنامه مشارکت خواهند داشت.الغانمی افزود: بروشورهایی بین مسئولان موکب های حسینی(علیه السلام) توزیع شده است که در این بروشورها از آنها خواسته شده تا زایران را برای چگونگی ورود به حرم امام حسین(علیه السلام) راهنمایی کنند.وی ادامه داد: مسئولان این موکب ها باید از زایران بخواهند از تناول نوشیدنی و غذا از مکان های غیرمعتبر بپرهیزند، زیرا این نگرانی وجود دارد که افرادی برای مسموم کردن زایران اقداماتی نامتعارف انجام دهند تا امنیت مراسم عاشورایی و کربلای معلی را زیر سوال ببرند.مدیر رسانه فرماندهی پلیس کربلای معلی گفت: مسئولان این موکب ها با نیروهای امنیتی همکاری کنند، زیرا براساس برنامه امنیتی تصویب شده از سوی استانداری کربلای معلی، نیروهای امنیتی و ارتش، حشد شعبی، نیرو هوایی عراق با مشارکت یکدیگر ماموریت تامین امنیت مرزهای اداری این استان را برعهده دارند.الغانمی گفت: همچنین به موکب های حسینی اعلام شده است که هر مورد مشکوکی را که هنگام مراسم عزاداری و زیارت مشاهده کردند، به نیروهای امنیتی مستقر در اطراف حرم و کربلای معلی گزارش دهند.

نجف اشرف به شبهات وهابیان مصری علیه امام حسین (ع) پاسخ داد

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف طی سخنانی در حسینیه فاطمه کبری که در دهه اول محرم با عنوان «نقش شیعه در تاریخ» برگزار شده است، در پاسخ به شبهاتی که پیرامون شیعه و امام حسین (علیه السلام) در کتاب «تاریخ الامم الاسلامیة» مطرح شده است، گفت: شیخ محمد الخضری نویسنده این کتاب از خط اعتدال خارج شده و درپی تعدی به مقدسات امت اسلامی، اهل بیت نبوت (علیهم السلام) و جنگ با حق و حقیقت است.وی افزود: شیخ الخضری در حالی امام حسین (علیه السلام) را متهم به ایجاد تفرقه میان امت اسلامی می کند که احادیث بسیاری از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در شان ایشان نقل شده و مورد وثوق فریقین است و فقط در یکی از احادیث سید الشهدا (علیه السلام) را سرو جوانان اهل بهشت می نامد.امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد که وهابیت درپی ضربه زدن به اهل بیت (علیهم السلام) و تشویش چهره اسلام اصیل است.وی تاکید کرد که شیعیان در عصر غیبت اهتمام جدی در پیروی، اطاعت و محافظت از مذهب و قوانین بشری داشته اند. تاریخ عصر ائمه (علیهم السلام) به خوبی گواه است که دو خط در آن زمان ترسیم شده که یکی ساخت منهج سیاسی و دیگری ساخت منهج فکری بود.حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی در پایان مراسم از خداوند متعال پیروزی شیعیان عراق، ایران، بحرین، لبنان، یمن و همه کشورهای جهان بر دشمنان را مسالت کرد.گفتنی است که شیخ محمد الخضری در کتاب «تاریخ الامم الاسلامیة» مدعی شده بود که امام حسین (علیه السلام) طی جنگ با یزید موجب ایجاد تفرقه میان امت اسلامی از آن زمان تا کنون شده است.شایان ذکر است که این کتاب، از کتب درسی مصر محسوب می شود و شاگردان مجبور هستند که این افکار انحرافی را بیاموزند.

بحرین عزاداران حسینی را تهدید کرد

«راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین گفت که هرگز اجازه نخواهند داد شرکت‌کنندگان در مراسم عاشوراء، شعارهای سیاسی سر دهند.آل خلیفه این سخنان را در دیدار با «یوسف الصالح» رئیس مرکز اوقاف جعفریه(اوقاف شیعیان) و اعضای هیئت موکب‌های حسینی و تعدادی از افسران مسئول حفاظت از حسینیه‌ها، بیان کرد.طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، وزیر کشور بحرین گفت: «عوامل برگزارکننده شعائر دینی مسئول کمک به کنترل اوضاع هستند و نباید اجازه سوء استفاده از حسینیه‌ها و موکب‌های حسینی برای تحقق اهدافی به دور از جوهره اصلی این مناسبت‌ها داده شود و از سر دادن شعارها یا حمل تصاویر شخصیت‌های دینی، سیاسی و احزاب بیگانه جلوگیری شود، این یک امر مردود است و هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.»وی همچنین تأکید کرد که هیئت‌های عزاداری و روسای حسینیه‌ها بایستی اجازه هیچ گونه تخلف در منبرها و حسینیه‌ها را ندهند.نیروهای امنیتی بحرین هر ساله در ایام عاشورای حسینی با حمله به نمادها و جلوه‌های عاشورایی، اقدام به جمع‌آوری این نمادها کرده و محدودیت‌هایی را برای برگزاری مراسم‌های عزاداری اعمال می‌کنند.

انگلستان برای قاتل مسلمان 12 سال برید

متهم نژادپرست انگلیسی که نامه های روز «مجازات یک مسلمان» را به مردم فرستاده بود و آنان را به مرتکب شدن جرایم نفرت محور علیه جامعه اسلامی تشویق کرده بود به 12 سال و 6 ماه زندان محکوم شدن.دیوید فارنهام 36 ساله، از حامیان برتری نژاد سفید، که خودش را «قاتل مسلمان» نام گذاشته بود، سبب ترویج ترس و ارعاب زیادی در جامعه اسلامی شوده بود. وی سال گذشته تعداد زیادی نامه جمع کثیری از مردم از جمله نمایندگان مجلس فرستاده و مردم را به کتک زدن و کشتار مسلمانان تشویق کرده بود.وی همچنین نامه های مشابهی را که شامل پودر سفید رنگی می شد به نخست وزیر آن زمان انگلستان یعنی ترزا می و دو اسقف و همچنین دفتر وزارت خارجه در اکتبر 2016 ارسال کرده بود. اقدامات ارعاب برانگیز این فرد سبب تشویش گسترده در میان اعضای جامعه و همچنین سیاستمداران انگلیسی نیز شده بود. به طوری اعضای کابینه و دریافت کنندگان نامه تا زمان شناسایی پور سفید رنگ برای ساعت ها در قرنطینه قرار گرفتند.  فارهام اهل لینکون به ارتکاب 15 فقره جرم مرتبط با صدها نامه ارعاب آمیز بین ژوئن 2016 تا ژوئن 2018 اعتراف کرد.وی همچنین به تشویق به قتل، ارسال مواد و بمب های جعلی، فرستادن نامه هایی با محتوای ارعاب برانگیز و تشویق به انجام آسیب بدنی اعتراف کرده است.یک روانشناس در دادگاه حاضر شده و گفته که متهم از اقداماتی که انجام داده پشیمان نیست و آن ها را «جدی» تلقی نمی کند.وی گفت: او به من گفته که فقط 1-2 سال زندانی خواهد شد!

آیت الله نوری همدانی آغازگر سال تحصیلی حوزه‌های علمیه شد

23 شهریور مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار می شود.مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه 23 شهریورماه با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار می‌شود.بر اساس این گزارش: دروس حوزه علمیه قم از یکشنبه 24 شهریور ماه آغاز خواهد شد.

آیت الله اراکی مهندسی فرهنگی غربی‌ها را فاش کرد

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب پنجم محرم در حسینیه شهدای قم با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای طلب دنیا و رقابت بر سلطنت نبود، گفت: قیام حضرت برای این بود که معالم و ابعاد و حدود دین الهی به مردم نشان داده شده و حکومت عدل برقرار شود.وی افزود: اسلام سپردن خود به دستورات الهی و تسلیم در برابر فرمایش خداوند متعال است، هر جامعه ای در رفتار خود از یک منظومه مشخصی از خوب و بدها تبعیت می کند و این منظومه هویت و شخصیت جامعه را شکل می دهد.وی ادامه داد: تمدن غرب بزرگترین جنایت تاریخ بشریت را نسبت به انسان ها انجام داده است، در هیچ دوره ای از جامعه بشر تمدنی مانند تمدن غرب نداریم که عقل بشر را از کار انداخته و چشم و گوش بشر را بسته باشد، جامعه آمریکا صددرصد غافل است، برخی تصور می کنند که جامعه آمریکا پیشرفته است اما اینگونه نیست، اگر جامعه ای تکنولوژی و سلاح داشته باشد نشانه پیشرفت نیست.آیت الله اراکی تصریح کرد: غلط است که یک انسان متدین تصور کند که نباید دنبال پول برود، متدینان باید دنبال مال حلال بروند چرا که در منطق اسلام کسب مال حلال عبادت است، بر اساس روایات دنیا برای خوبان آفریده شده و لذت ها و شیرینی های دنیا برای خوبان است، خوبان باید دنبال دنیا بروند اما دنیا را باید معبر آخرت خود قرار دهند.وی عنوان کرد: اگر کسی برای رفاه خانواده خود دنبال کار و مال حلال باشد عبادت است، یکی از عبادت هایی که در منابع دینی بر آن تأکید شده کسب مال حلال برای خوب زندگی کردن خانواده است، اگر رفاه طلبی در مسیر درست باشد بد نیست؛ اگر پشت ثروت، دانش و هنر رفتار و نیت صالح باشد آنچه که به مردم تحویل می دهد خیر و سعادت است، جامعه ای که دانشمندان، ثروتمندان و هنرمندان صالح داشته باشد رشد متعالی خواهد داشت.

هلند دست اسلام ستیزان را از مساجد کوتاه کرد

«جان جاریتسما» در گفتگو با یک رسانه محلی گفت: این گروه که تعداد اندکی هوادار دارد، می تواند در میدان مقابل شهرداری تجمع برگزار کند اما نزدیک شدن به مساجد شهر برای آنها ممنوع است.وی افزود: در ماه می (اردیبهشت)، یکی از تظاهرات پگیدا در مقابل یک مسجد با توجه به مخالفت مردم محلی با تظاهرات این گروه به خشونت کشیده شد. از آن زمان همه تقاضاها برای انجام تظاهرات در نزدیکی مساجد آیندهوون رد شده و این سیاست ادامه خواهد یافت.جاریتسما در ادامه گفت: با آن که حق برگزاری تظاهرات و آزادی بیان اهمیت دارد، میدان شهرداری تنها محلی است که در آن می توان امنیت را برای برگزاری تظاهرات تضمین کرد.فعالیت گروه خارجی‌ستیز و ضداسلامی پگیدا (اروپایی‌های مهین‌پرست علیه اسلامی شدن غرب) در کتبر سال ۲۰۱۴ میلادی با یک راه‌پیمایی شبانه در شهر درسدن آلمان آغاز شد و بعدها به چند کشور دیگر اروپایی هم گسترش بافت.

لبنان مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن را افتتاح کرد

مرکز تخصصی آموزش قرآن روستای مجدل عنجر با حضور حمید سعید الشامسی، سفیر امارات در لبنان و تنی چند از شخصیت‌های دینی و مقامات محلی افتتاح شد.این مرکز با حمایت مالی موسسه فعالیت‌های بشر دوستانه بن زائد آل نهیان و با هدف آموزش حفظ و قرائت قرآن تأسیس شده است.در مراسم افتتاحیه این مرکز که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. چند مقام محلی و سفیر امارات در لبنان سخنرانی کردند.شامسی در سخنرانی خود تصریح کرد: افتتاح این مرکز قرآنی نشان‌دهنده این است که دین اسلام از افراط و تعصب و دشمنی دور است و دعوت به برادری و دوستی می‌کند.

قیمت ملزومات فرهنگی هیئت‌ها داغ شد

سید رضا بابائی رئیس اتحادیه عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی قزوین، اظهار کرد: قیمت ملزومات فرهنگی هیئت‌ها به‌طور میانگین ۳۰ درصد و در برخی از اقلام تا ۷۰ درصد افزایش داشته که این امر منجر به کاهش فروش شده است.وی با اشاره به اینکه روکش طبل نیز از خارج وارد می‌شود، ادامه داد: پرچم‌های عرضه‌شده در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی در تهران دوخته می‌شوند، ۹۰ درصد پارچه‌های مورداستفاده در پرچم ایرانی بوده و دارای کیفیت هستند و حدود ۱۰ درصد از چین وارد می‌شوند که کیفیت ندارند.رئیس اتحادیه عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی استان قزوین با اشاره به اینکه قطعات سیستم صوتی از خارج وارد و در داخل مونتاژ می‌شوند، عنوان کرد: میکروفون جنس خوب هزینه بالایی دارد هزینه باند با کیفیت ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان و باند معمولی سه تا پنج میلیون تومان است.وی اعلام کرد: تا کنون بازار و میزان فروش اقلام محصولات فرهنگی هیئت‌ها در ماه محرم امسال نسبت به محرم سال گذشته کاهش پیدا کرده است.بابائی در پایان یادآور شد: در استان قزوین چهار فروشگاه فروش پرچم، سه فروشگاه فروش طبل، دو فروشگاه فروش سیستم صوتی و ۱۰ فروشگاه کرایه سیستم صوتی فعالیت دارند.

رئیس رژیم صهیونیستی حرم ابراهیمی (ع) را در «الخلیل» مورد تعرض قرار داد

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی (ع) در شهر الخلیل تعرض کرد.بر اساس این گزارش، تعرض ریولین به حرم ابراهیمی تحت حمایت شدید نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی انجام گرفت.این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز قرار است راس ساعت ۱۷:۰۰ عصر امروز به وقت فلسطین همراه با مقامات بلندپایه اسرائیلی به این حرم ابراهیمی تعرض کند.این تصمیم نتانیاهو خشم فلسطینیان را در پی داشته و گروه‌های فلسطینی و اوقاف الخلیل خواستار حضور فلسطینیان در این مکان اسلامی و ممانعت از تعرض نتانیاهو به آن شده‌اند.

برنامه عزاداری در حضور رهبر انقلاب اعلام شد

برنامه عزاداری ایام سوگواری امام حسین (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) که با حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد توسط دفتر معظم‌ٌله اعلام شد.این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و از شب هفتم الی دوازدهم محرم برگزار خواهد شد. ضمنا هرشب قبل از نماز مغرب و عشا احکام شرعی توسط آقای کریمی بیان می‌شود.

یار دیرین شهید نواب صفوی به‌ دیدار حق شتافت

آیت‌الله شیخ محمّدتقی مجتهدزاده عبدخدایی، برادر محمّدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام و از یاران شهید نواب صفوی در سن ۹۰ سالگی و مقارن با چهارم محرم‌الحرام سال ۱۴۴۱ به دیار باقی شتافت.آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی ۱۷ ساله بود که در هنگام فراگیری علوم دینی با شهید نواب صفوی آشنا می‌شود و پس از گذراندن سطوح مختلف حوزه علمیه، به قم مشرف می‌شود و در دروس خارج حضرات آیات کوه‌کمری، بروجردی و سیبویه حاضر شده و در سنین جوانی اجازه اجتهاد را از تمامی مراجع تقلید عصر خود دریافت می‌کند.آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی در دهه ۳۰ به تهران هجرت می‌کند و در مسجدهای تهران به تبلیغ دین مبین اسلام مشغول می‌شود و در جریان سال ۴۱ به‌ علت مبارزه با رژیم طاغوتی ممنوع‌المنبر می‌شود.آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ارتحال پدر بزرگوارشان به‌ مدت ۱۰ سال امام جماعت مسجد گوهرشاد بود و در سال ۶۸ نیز به‌دلیل مشکلات شخصی بار دیگر به تهران مهاجرت کرد.امیرحسین مجتهدزاده عبدخدایی فرزند آیت‌الله عبدخدایی در خصوص رحلت آیت‌الله عبدخدایی، گفت: علت فوت پدر کهولت سن بوده و مراسم تشییع پیکر ایشان (پنجشنبه) ساعت ۱۰ صبح از مقابل بست شهید نواب حرم رضوی برگزار می‌شود و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی نیز نماز بر پیکر ایشان اقامه می‌کند.وی درباره سجایای اخلاقی آن مرحوم اظهار کرد: پدر، عالمی وارسته و فارغ از تعلقات خاطر دنیایی بودند؛ به‌طوری که در سال‌های گذشته ایشان روزانه پنج جز قرآن تلاوت می‌کردند و آن را به ائمه اطهار هدیه می‌کردند، اگر فردی خدمت ایشان می‌رسید قطعا روایتی از روایت‌های پربار ائمه را برایش بیان می‌کردند.گفتنی است، مراسم ترحیم آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی روز جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در مسجد توفیق واقع در خیابان احمدآباد، طالقانی ۹ برگزار می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی به آیت‌الله یزدی نامه عذرخواهی نوشت

آیت‌الله آملی لاریجانی در پاسخ به نامه جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مسئولان و نخبگان کشور حول محور ولایت و امامت رهبری معظم انقلاب تاکید کردند، بابت نوشتن نامه به آیت‌الله یزدی عذرخواهی کرد.متن نامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سپس متن نامه تعدادی از اعضای مجمع به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تشکر از تذکرات برخی از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، اینجانب ابایی ندارم که بپذیرم انسان در شرایطی قلم و زبانش دچار لغزش می‌شود و بر قلم و زبان مطالبی جاری می‌شود که خلاف مصلحت است و بلکه گاه خلاف انصاف. در جایی که گاه قلم بزرگان علم و تقوا طغیان می‌کند و بر قلمشان مطالبی جاری می‌شود که نباید، امکان چنین امری بر طلبه لاشَیئی چون این فقیر، چندان مستبعد نیست.از نامه اینجانب دلسوزان بسیاری مکدر شدند. در همین جا بر خود فرض می‌دانم که از محضر شریف همه آنان عذرخواهی کنم.آیت‌الله یزدی حفظه‌الله منشاء خدمات بسیاری در حوزه‌های علمیه بوده‌اند و سابقه مودت اینجانب با ایشان هم دیرینه. ما همه در یک صفیم و دشمن بی‌جهت خیال باطل تفرقه‌افکنی نکند. کدورت بین احبّاء، عارضی است و ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی همه کدورت‌ها را خواهد زدود و راه روشن خود را بر بندگان صادقش خواهد نمود.به گمان بنده همه اینها سهل است. آنچه مهم است نقشه‌های دشمن در تفرقه‌افکنی در میان مسئولان و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم است. دشمن با اجیر کردن عده‌ای در خارج کشور و همراهی عده‌ای دیگر در داخل تلاش می‌کند با شایعه‌افکنی و دروغ‌پردازی به اهداف فوق برسد.در همین راستا برخی سایت‌ها و کانال‌های اجاره‌ای، ادعا کردند اینجانب نامه‌ای گلایه آمیز به رهبری معظم نوشته‌ام و از ایشان استجازه برای سفر به نجف اشرف کرده‌ام. این ادعا صدرصد کذب است. نه نامه‌ای در کار بود و نه استجازه‌ای و تصویر نامه‌ای هم که منتشر کرده‌اند صددرصد جعلی بود و خط منتشره هم هیچ شباهتی به خط اینجانب ندارد. غرض آنان القای یأس و  بی‌اعتمادی در مردم و ایجاد اختلاف در میان مسئولین و حتی القای شایعه اختلاف مسئولان با رهبری بود.البته همه اینها خیالی باطل است. مردم ما بصیرتر از آن هستند که فریب این شایعات بی‌اساس را بخورند و مسئولان ما هم فهیم‌تر که این دروغ‌پردازی‌ها بتواند در صف آنان رخنه ایجاد کند.ما همه در صف واحدیم و در خدمت رهبری نظام و در مسیر روشن انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای دینی عمل خواهیم کرد. راه امام (قدس الله نفسه الزکیه) و رهبری معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) روشن است.اینجانب همراه میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان اسلام نه فقط اوامر رهبری را واجب‌الاتباع می‌دانیم، بلکه از صمیم قلب، علم و تقوا و اخلاص و مجاهدت و تیزبینی و درایت و مدیریت فوق‌العاده ایشان را باور داریم و لذا اوامر و توصیه‌های ایشان را نه فقط از باب الزام شرعی یا عقلی بلکه با طوع و رغبت دنبال می‌کنیم.امروز مقاومت در جهان اسلام به یمن پایمردی و رهبری شخص ایشان، به قله‌های عزت رسیده است و این بر احدی پوشیده نیست. عزت ایران اسلامی و مقاومت مردم عزیز ما هم همینطور.«ان  الذین امنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا» و اینها البته نکاتی نیست که امروز و در این ساعت عرض کنم بلکه در طول سال‌های متمادی به کرات به مناسبت‌های مختلف بیان کرده‌ام. مقصود این است که دشمن بی‌جهت خود را مشغول کرده و کار او آب در هاون کوفتن است. بوق‌های تبلیغاتی خارجی تلاش کردند از نامه اینجانب به آیت‌الله یزدی غایت سوءاستفاده را بکنند. تلاش کردند که القاء کنند آن نامه نوعی تعریض و گلایه از نهادهای مهم نظام چون شورای نگهبان و سپاه پاسداران و صداوسیما و غیره است. در حالی که واضح است نهادهایی که مایه افتخار متدینان و بلکه هر ایرانی است، نمی‌شود که مورد تعریض اینجانب قرار گیرند. سپاه پاسدارانی که مجاهدت‌ها و تلاش‌های یکایک آنان و به خصوص فرماندهانش مایه مباهات هر ایرانی است، چگونه ممکن است مورد تعریض مسئولی در این رده باشد؟ همینطور شورای محترم نگهبان که عالی‌ترین مرجع در باب پاره‌ای تصمیمات مهم در مقام نظارت و در مقام تشخیص خلاف قانون اساسی و خلاف شرع در مصوبات مجلس است.در مورد قوه قضاییه و برخوردهای آن با فساد چه در داخل قوه و چه در خارج آن، در نامه به روشنی سخن گفته‌ام. مسلماً اینجانب هیچ‌گاه از شخص یا گروه فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد و اقدامات بنده در طول ده سال خدمت در قوه قضاییه گواه این مطلب است. برخورد با فساد و رسیدگی عادلانه نسبت به مجرمان، وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است که همه باید از آن حمایت کنند. گلایه بنده از اصل رسیدگی به فسادها نبود، بلکه از پاره‌ای فضاسازی‌های رسانه‌ای و شایعات بی‌اساسی بود که متأسفانه توسط برخی دامن زده می‌شود.آنچه دستگاه تبلیغاتی دشمن و برخی اذناب داخلی آنان بافته‌اند سوء فهم و سوء برداشت و بلکه سوء استفاده مغرضانه آنان است؛ گرچه می‌پذیرم که باید نامه با لحن درست‌تر و دقت بیشتری نگاشته می‌شد تا جلوی این سوء استفاده ها گرفته شود. مقصود اینجانب از پاره‌ای گلایه‌ها تصورات و اقدامات غلط برخی افراد در برخی از این نهادها بود که امیدوارم با تدبیر صحیح مسئولان مرتفع شود.در پایان، بار دیگر از همه دلسوزانی که نامه اینجانب موجب کدورت خاطرشان شده است عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم همه با اجتناب از حواشی و عوارض، در صف واحد، برای رفع مشکلات مردم که حقیقتاً امروز کمرشکن است،  تلاش کنیم که اگر با اخلاص در راه خدا گام برداریم نصرت خداوند قطعی است: ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

فتا شیوه جدید کلاهبرداران در ماه محرم را رو کرد

سرهنگ حبیب‌اله رجبلی گفت: در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان فروش اقلام و اجناس مخصوص ایام محرم هستیم که در این شگرد مجرمانه، با ایجاد صفحات درگاه بانک جعلی (فیشینگ) به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.او افزود: در این روش مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام این دهه با کمترین قیمت، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و شروع به برداشت می‌کنند.سرهنگ رجبلی ادامه داد: هموطنان باید دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اجناس دارند می‌بایست از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونی است اقدام کنند و هرگز فریب آگهی‌های اغواکننده را نخورند.رئیس پلیس فتا تصریح کرد: از هموطنان می‌خواهیم، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha