جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از موزه دین و دنیا

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با حضور در مسجد مقدس جمکران از نزدیک با بخش های توسعه یافته موزه دین و دنیا وابسته به مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این دیدار علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی و حجت الاسلام محمدکیانی مدیر موزه دین و دنیا تنی چند از اساتید حوزه و کارشناسان مسائل فقهی حضور داشتند.

آیت الله علیرضا اعرافی در این بازدید 150دقیقه ای از بخش های ده گانه این موزه بازدید کرد و سپس برای اقامه نماز وارد مسجد مقام مسجد مقدس جمکران شد.

مشاهده تصاویر بازدید

در ابتدای این بازدید حجت الاسلام محمدکیانی در توضیحاتی اظهارکرد: موزه دین و دنیا با دارا بودن ۱۰ گنجینه در ۳۲۰۰ متر فضا در مسجد مقدس جمکران روزانه با استقبال چشمگیر نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران همراه است.

مدیر موزه دین و دنیا افزود: موزه دین و دنیا نخستین موزه مفهومی در جهان اسلام به شمار می‌رود که در این موزه در کنار زیبایی‌های که انسان را به وجد می‌آورد، در قالب آیات و روایات دینی نیز مردم با این موضوع آشنا و نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی خواهد داشت.

وی به گنجینه های مختلف این موزه اشاره کرد و گفت: گنجینه مقدسات، عبادات، کار و زندگی، حقوق شهروندی، فرهنگی و اجتماعی، علما و مراجع، اقتصاد اسلامی، محیط زیست، جهاد و دفاع و گنجینه مسجد مقدس جمکران 10 گنجینه موزه دین و دنیا را تشکیل می دهند.

مدیر موزه دین و دنیا ادامه داد: در بخش گنجینه مسجد مقدس جمکران شاهد نمایش قدیمی ترین سنگ نوشته تأسیس مسجد مقدس جمکران مربوط به سال 1157 هجری قمری برابر با 1123 شمسی، محراب 300 ساله مسجد مقدس جمکران، اسناد و مدارک قدیمی مربوط به مسجد و بسیاری دیگر از آثار تاریخی مرتبط با مسجد در این بخش به مخاطبان نمایش داده می شود.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha