جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیام آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به کنگره شهید آیت الله قدوسی نهاوندی، تصریح کردند: مهم ترین دلیل استمرار و اقتدار نظام اسلامی در سایه هدایت ولایت فقیه و خون سرخ شهیدان والامقام است و در صف اول شهیدان، شهدای روحانیت هستند که به تعبیر امام راحل، رساله های عملیه خویش را با خون نگاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان متن پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به کنگره بزرگداشت شهید آیت الله قدوسی نهاوندی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

با سلام و تحیت به حضار محترم که در این مجمع با معنویت حضور دارند.

شهادت، فوز عظیمی است که خداوند متعال به بندگان خاص خویش عنایت می فرماید، در این میان جایگاه عالمان شهید، رفعت دیگری دارد چرا که شهید پرورده اند و هم خود در صف شهیدان قرار گرفته اند؛ و بر این اساس است که تاریخ بشری در صدرش شهادت عالمان و فقیهان را در خود جای داد و کتاب شهدا الفضیله علامه امینی نیز شاهد بر این مطلب است.

مهم ترین دلیل استمرار و اقتدار نظام اسلامی در سایه هدایت ولایت فقیه و خون سرخ شهیدان والامقام است و در صف اول شهیدان، شهدای روحانیت هستند که به تعبیر امام راحل، رساله های عملیه خویش را با خون نگاشتند.

شهادت روحانیت از صدر اسلام تا کنون ثابت نموده است که آنچه عالمان راستین، مردم را بدان دعوت می‌ کنند خویشتن، بدان از عمق وجود باور دارند؛ از آنجا که حفظ انقلاب و نظام اسلامی در گرو فرهنگ شهادت است، دشمنان انقلاب با هزینه های فراوان مصمم اند تا این فرهنگ را تحریف و یا تضعیف نمایند. از همین روی تلاش در جهت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت از با ارزش ترین امور معنوی و سیاسی خصوصا در عصر حاضر که ایران اسلامی بیش از هر زمان نیازمند جهاد و مقاومت است.

در این میان، استان همدان خصوصا جامعه روحانیت آن سامان یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی و پیشروان در نهضت و مقاومت و شهادت و مجاهدت است. نام شهر نهاوند، نیز در این عرصه می درخشد و یکی از نام آوران عرصه جهاد علیه طاغوت و مقاومت در برابر استکبار زمان مرحوم آیت الله شهید قدوسی بود که در این راه به شهادت رسید؛ و این شهید بزرگوار یکی از ارکان انقلاب اسلامی بود. ایشان با سال ها مجاهدت، زندان و تبعید حق بزرگی بر گردن همگان دارند. او به شهادت امام راحل در تقوا و حسن عمل و استقامت ممتاز بود.

برگزاری چنین کنگره های با شکوه، علاوه بر شناخت جامعه و جوانان نسبت به جامعه روحانیت و رنج ها فداکاری های آنان در راه عزت اسلام و مسلمین، شمیم مقاومت و عزت و شهادت را در فضای جامعه آکنده می کند و جامعه را از تسلیم و تهدید مستکبران و متجاوزان مصون می دارد.

اینجانب از همه عوامل و مجریان این کنگره ارزشمند خصوصا جناب حجت الاسلام والمسلمین مغیثی که خود ایشان از روحانیون خستگی ناپذیر و مجاهدان انقلاب اسلامی هستند تقدیر و تشکر می کنم.

شکرالله سعیکم جمیعا؛ والسلام علیکم ورحمه الله

حسین نوری همدانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha