جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/امام جمعه مشهد با بیان اینکه می توان به خوبی و راهبردی در زندگی اجتماعی و سیاسی امروز از قیام سیدالشهدا(ع) درس گرفت، گفت: اولین برخورد دشمن با سیداالشهدا(ع) تحریم اقتصادی بود؛ بستن آب بر روی امام(ع) یک نوع تحریم اقتصادی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره در اولین جمعه ماه محرح الحرام هستیم و فردا اولین روزی است که آب بر خیمه های امام حسین (ع) بسته می شود،  گفت: همه موقعیت ها و در همه بحران ها و جریان ها در عرصه سیاسی و زندگی، در تابلو کربلا موجود است.

وی با بیان اینکه می توان به خوبی و راهبردی در زندگی اجتماعی و سیاسی امروز از قیام سیدالشهدا(ع) درس گرفت، ادامه داد: اولین  برخورد دشمن با سیداالشهدا(ع) تحریم اقتصادی بود؛ بستن آب بر روی امام(ع) یک نوع  تحریم اقتصادی بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بستن آب بر روی امام حسین (ع) ویارانشان توسط عمر سعد، امروز با تحریم آمریکا نسبت به شیعیان امام حسین(ع) قابل تطبیق است، به برخورد سیدالشهد(ع) با تحریم آب اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در هیچ کجا از دشمن برای رفع تحریم تقاضا نکردند، با اینکه از این جهت کاروان امام(ع) به شدت در مضیغه بودند.

وی افزود: امام حسین(ع) برای اینکه دشمن احساس نکند که تحت تاثیر این تحریم قرار گرفته اند، حتی یک بار هم در هیچ کجا و لحظه ای در کربلا از دشمن درخواست رفع تحریم و باز کردن آب برای همراهان خود را نداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آوردن علی اصغر (ع) به میدان جنگ نماد مقابله امام حسین (ع) با تحریم ها بود، افزود: در تابلو انقلاب و مقاومت کربلا، ایستادگی امام حسین (ع) در مقابل تحریم های دشمن یک درس است.

آیت الله علم الهدی همچنین در خطبه اول نماز جمعه به نقش تقوا در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: یکی از مصادیق تقوا در زندگی، ترک گناه است؛ مصداق تقوا در جریان زندگی به صورت یک فرهنگ، عادت و یک رسم حاکم بر زندگی انسان باشد، مانند کسی که خانه تمیز و پاکیزه دارد و همه چیز این خانه و افراد خانه پاک و تمیز و تازه است.

وی تصریح کرد: زندگی با تقوا، زندگی است که ترک گناه در آن عرف شده است، یعنی در همه ارتباطات اجتماعی، سیاسی، و ... در مسیر تقوا حرکت می کند و حرام در آن وجود ندارد؛ این زندگی خالی از گناه، مصداق تقوا است.

آیت الله علم الهدی افزود: شیطان به دنبال گرفتن عقل و استعداد انسان است و می خواهد آنها را به استخدام خود در بیاورد؛ شیطان از هر فرصتی می خواهد سرمایه های انسان مانند عمر و استعداد او را به دست بگیرد و در مسیری که مملو از گناه و معصیت است، قرار دهد.

عضو خبرگان رهبری خطاب به نمازگزاران حاضر در نماز جمعه گفت: از کوچکترین گناه دوری بجویید و زمینه گناه در زندگی را از بین ببرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha