پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خطاب به عزاداران حسینی، گفت: از همه دسته ها و هیئات حسینی می خواهیم که در روز عاشورا در وقت نماز عزاداری ها را تعطیل کنید و نماز را که امام حسین(ع) به خاطر آن قیام کرد، اقامه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با تاکید بر اینکه جامعه در زمان امام حسین(ع) با وجود آن که مسلمان بودند و حتی به نماز و روزه نیز اعتقاد داشتند، اظهار داشت: علیرغم همه این موارد زمانی که حضرت فریاد می زدند که اسلام در خطر است همین جامعه و همین مردم به شکرانه شهادت امام حسین (ع) شتر نذر می کردند. این جامعه در ظاهر مذهبی و مسلمان بود اما در اصل اسلام آن ها عمق و معرفت نداشت و در باطن اطاعت از یزید را بر خود واجب می دانستند.

امام جمعه همدان، نتیجه خوردن حرام را ، عمل کردن و فکر کردن در زمینه حرام دانست و افزود: بسیاری از افراد که در لشکر دشمن حضور داشتند، بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان گریه می کردند، اما این گریه، گریه ظاهری بود نه از روزی بصیرت.

وی تاکید کرد: در این ایام علاوه بر عزاداری ظاهری باید به فلسفه و باطن قیام عاشورا نیز توجه شود و پس از عزاداری ها بدانیم که اعتقاد به خدوند زمینه سازپیروزی می باشد و مقاومت‌ در مقابل فرعون های زمان پیام اصلی قیام امام حسین(ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این سؤال که چطور ممکن است برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم، اما با یزید هم‌ سفره شویم، خاطر نشان کرد: تحریم های امروز دشمن موضوع جدیدی نیست و این تحریم‌ها ها از شعب ابیطالب آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد. اگر امام حسین(ع) در عاشورا مذاکره کرد، برای هدایت گری سپاه دشمن بود، اما امروز دشمن انتظاری که از مذاکره دارد، تسلیم شدن جمهوری اسلامی در برابر آن ها است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب نمی داند که مردم ایران پیرو امام حسینی(ع) هستند که در مقابل ظلم سر فرود نمی‌آورند، اظهار داشت: اروپا در تلاش است تا ایران را در برجام نگاه دارد البته بدون هیچ دستاورد خاصی.

وی، مقاومت را بهترین راهکار مقابله با دشمن عنوان کرد و گفت: امیدواریم در مرحله سوم خروج از برجام دولت با اقتدار به کار خود ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تاکید بر این که امام حسین (ع) در عاشورا اجازه نداد کسی که حق الناس بر گردن دارد در کربلا بماند، یادآور شد: امروز ما نیز باید در عزاداری‌ها مراقب باشیم حق‌الناسی را پایمال نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه روز عاشورا باید شانیت امام حسین(ع) حفظ شود، اظهار کرد: گاهی بعضی از رفتار ها و پوشش ها تناسبی با مجلس امام حسین(ع) ندارد و خواهش بنده از همه عزیزان این است که روز عاشورا را به خاطر سیدالشهدا(ع) رعایت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که امام حسین(ع) برای اقامه نماز واقعی به شهادت رسید، ابراز داشت: نماز روز عاشورا را باید جدی بگیرد و از همه دسته ها و هیئات حسینی می خواهیم که در روز عاشورا در وقت نماز عزاداری ها را تعطیل کنید و نماز را که امام حسین(ع) به خاطر آن قیام کرد، اقامه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha