چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماندگاری

کارشناس مذهبی گفت: وظیفه اصلی همه افرادی که دغدغه اسلام را دارند باید ترویج  و فرهنگ سازی  روحیه عاشورایی باشد، نباید بگذاریم فتنه و تفرقه ارزشهای اسلام راکمرنگ کند که نخستین گام آن تشخیص و شناخت تفرقه ها و فتنه های زمانه است.

به گزارش خبرگزاری« حوزه » حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، شامگاه  جمعه در حسینیه ثارالله خمینی شهر، در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: در مسائل عاشورا و اتفاقات رخ داده فتنه نقش بسیار مهمی دارد. فتنه از همان اوایل خلقت بشر بوده است و تاکنون نیز ادامه داشته و دشمن هیچ گاه دست از تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بر نمی دارد.

وی با بیان اینکه چهل سال ازانقلاب اسلامی می گذرد، ولی جامعه اسلامی هنوز شکل نگرفته است، افزود: عده ای نامرد به اجرا نشدن دستورات اسلامی کمک می کنند؛ شاهد بودیم بعد از گذشت چهل سال ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند، اما برخی گروه ها متاسفانه حزبی و خویشاوندی عمل کردند، در حالی که عمل  صحیح آن است که عاشورایی عمل کنیم، حق را در نظر بگیریم و خداپسندانه عمل کنیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دیدن برخی مسائل در جامعه انسان را ناامید می کند، ولی در مقابل با دیدن برخی صحنه ها امیدوار می شویم؛ یکی از نقاط قوت در جامعه اسلامی وجود هیئت های مذهبی است؛ خوشبختانه با حضور در اصفهان هیئت های جوان و پرجمعیتی را مشاهده می کنم و این نشان از آن است که فرهنگ عاشورایی در رگهای جامعه جریان دارد.

وی توضیح داد: مردم ایران نقطه قوتی دارند که بی نظیر است و آن داشتن روحیه عاشورایی است که ولایتمداری، احسان و نیکوکاری در آن به چشم می خورد.

کارشناس برنامه سمت خدا، از ارادت جوانان به محرم‌ و اباعبدالله الحسین(علیه السلام) سخن گفت و ابراز کرد: جوانان علاقه خاصی به ماه محرم دارند و نوکری ارباب بی کفن را انجام می دهند، در بین آنان جوانان عاشورایی هستند که علاوه بر حضور در عزاهای حسینی، درعرصه های مختلف کمک به هموطنان چون  بلایای طبیعی سیل وزلزله در کشور به خوبی حضور خود را ثابت می کنند.

وی در ادامه افزود: در زمانه ای که مشکلات اقتصادی فراوان است، جوان ها برای امام حسین (علیه السلام) چیزی کم‌نمی گذارند و قطعا با همین روحیه عاشورایی و شعوربه عاشورا به ظهور می رسیم، همچنین جوانانی هم هستند که روحیه امام رضایی دارند و در عرصه های مختلف خدمت گذاری می شتابند.

 ماندگاری خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که خادم اهل بیت(ع) باید در همه زمان ها و مکان ها خدمت کند؛ خدمت در خانه به فرزندان و همسران نیز از ویژگی های یک خادم اهل بیت است. .

وی اذعان داشت: وظیفه اصلی همه افرادی که دغدغه اسلام را دارند این است که روحیه عاشورایی را فرهنگ سازی کنند و نگذارند فتنه و تفرقه ارزش های اسلام را کمرنگ کند. البته نخستین گام آن تشخیص و شناخت تفرقه ها و فتنه های زمانه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha