پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالی، ظلم به مومن را ظلم به اهل بیت (ع) دانست، گفت: در شرایط کنونی که فشار اقتصادی کمر برخی افراد جامعه را خم کرده است، بعضی از افراد با احتکار و افزایش قیمت ها، ظلم فراوانی به اقشار جامعه می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، شامگاه جمعه در مهدیه خمینی شهر، اظهار کرد: خانواده مکانی است که منیت در آن از بین می رود و این محل مقدس در زمان کنونی مورد هجوم واقع شده است.

کارشناس برنامه سمت خدا، درباره ارتباط دو جامعه که پیوندهایی با یکدیگر دارند، توضیح داد: در فرهنگ دینی جوامع کوچک و بزرگ پیوندشان حقیقی است، لذا اگر در جامعه ایمانی که پیوند بین آنها ایمان بخدا واهل بیت (ع) است، آسیبی به وجود آید دیگران نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی افزود: مومنین نیز با یکدیگر سنخیت دارند و خمیر مایه خلقت همه مومنین یکی است واگر باور در بین افراد ایمانی به وجود بیاید راضی به ضرر آنها نخواهیم شد.

 

 عالی با بیان اینکه در روایات فراوان خدمت به مومن، ولایت او را به اهل بیت(ع) بیشتر می کند، بیان کرد: وقتی مومنی رشته ولایت در وجودش جریان دارد، خدمت به او محبت را در وجود شخص کمک کننده بیشتر می کند، چون این امر احترام گذاشتن به اهل بیت (ع) است.

کارشناس دینی، ظلم به شیعیان و سردواندن مومنین در مراکز و ارگان ها را مذموم برشمرد و ابراز کرد: ظلم به مومن، ظلم به اهل بیت (ع) تلقی می شود.

وی، بی رحمی نسبت به مردم را ظالمانه خواند و اظهار کرد: در شرایط کنونی که فشار اقتصادی کمر برخی افراد جامعه را خم کرده است، بعضی از افراد با احتکار و افزایش قیمت ها، ظلم فراوانی به اقشار جامعه می کنند.

عالی، سیره اهل بیت (ع) را بهترین روش برای زندگی خانواده ها برشمرد و تذکر داد:
باید جوانان را درک کرد و تربیت آنها را با اهمیت دانست؛ باید همان گونه که فکر جسم فرزندانمان هستیم به  فکر تربیت روح آنان نیز باشیم .

وی ادامه داد: والدین در تربیت فرزندان همت بیشتری به خرج دهند و به فرزندانشان در حفظ دین کمک کنند؛ جوانان با اقتضای زمانه امروز در کمترین زمان به دنبال یادگیری هستند و این جز با الگوی عملی بودن خودمان امکان پذیر نیست.

کارشناس دینی ابراز کرد: از موارد دیگر موثر، تربیت های غیر مستقیم است که اثر بهتر و بیشتری دارد و در فرد زمینه خوبی را فراهم می کند؛ از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد نامگذاری شایسته برای فرزندانمان است.

وی، رزق حلال را در تربیت فرزندان بسیار موثر دانست و گفت: رزق حلال از دست اهل بیت (ع) به افراد می رسد و رزق حرام از دست شیطان به دست افراد می رسد .

عالی تصریح کرد: باید حواس ما باشد که خانه هایمان بر اثر وجود ماهواره، محل رفت و آمد شیاطین است یا اینکه با ذکر قرآن و اهل بیت (ع) که باعث نورانیت منازل می شود، چه بزرگانی که برای معصومین مجلس گرفتند و خودشان نوکری اهلبیت (ع) را تقبل می کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اهل بیت (ع) برای خانواده خود ارزش و ارج و قرب بسیاری قائل بودند وهیچ گاه محبت را از فرزندان خود دریغ نکردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha