جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ی

حوزه/ معاون آموزشی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: تطبیق نسخه‌های مختلف نهج‌البلاغه در دستور کار بنیاد قرار دارد و اقدامات مناسبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

 حجت‌الاسلام سید محسن دین‌پرور در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: با همکاری و تعاملی که بین بنیاد و حوزه‌های علمیه بوده حوزویان سطح 3 نهج‌البلاغه را گذرانده و توانسته‌اند به‌خوبی مفاهیم این کتاب ارزشمند را فرابگیرند.

وی به وجود نسخ مختلف از این کتاب در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: تطبیق نسخه‌های مختلف نهج‌البلاغه با یکدیگر برنامه‌ای مهم دیگری است که در بنیاد شروع‌شده تا بتوانیم به یک کتاب واحد با جامعیت بالا برسیم.

حجت‌الاسلام دین‌پرور ابراز داشت: خطبه‌ها و نامه‌های موجود در نسخه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در نظر داریم این اختلافات را از بین ببریم.

وی ترجمه موضوعی نهج‌البلاغه را موردتوجه قرارداد و گفت: متنی را تنظیم کرده‌ایم به‌عنوان برگزیده‌ای موضوعی نهج‌البلاغه برای مترجمینی که در نظر دارند این کتاب را به زبان‌های دیگر ترجمه کنند از آن استفاده کنند و در واقع اصل مطلب را به مخاطبان بین‌المللی ارائه بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha