چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام جعفر تبریزی

حوزه/ استاد حوزه یکی از دلایل رواج سلبریتی گری در جامعه را دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین جعفر تبریزی در مراسم عزاداری شب هشتم محرم الحرام در هیئت خادم الرضا(ع) قم گفت: یکی از القابی که برای دنیا بیان می شود، محل آزمون و امتحان است.

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از هنرهای انسان در زندگی آن است که بتواند در امتحان های این زندگی سربلند بیرون بیاید؛ اگر بتوانیم در امتحانات الهی موفق و پیروز باشیم؛ در این مسیر نیز الگو و ترازی داریم که همان قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با ذکر این مطلب که باید از اهل بیت(ع) الگوبگیریم نه سلبریتی ها تصریح کرد: در این زمینه هم ما مقصر هستیم زیراوقتی از فرهنگ اهل بیت(ع) در عمل و نه در شعار، دور می شویم و نسبت به آنها کوتاهی می ورزیم به سمت این الگوهای نادرست سوق پیدا می کنیم.

استاد حوزه با ذکر این مطلب که منابر جایگاه قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) ها است، بیان کرد: نباید اجازه دهیم که منابر ما از این تعالیم تهی شود؛ متأسفانه در صداوسیما هم برخی برنامه ها پخش می شود که مسائل شرعی را رعایت نمی کنند و این در جامعه اثر می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین تبریزی تصریح کرد: انسان باید قدردان فرصت زندگی باشد و به خودسازی مشغول شود؛ قطعا همه ما در قیامت مسؤول هستیم و باید جواب دهیم؛ روحانیت موظف است که رسالت خود را نسبت به جامعه به ویژه جوانان به درستی انجام دهد.

وی گفت: یکی از مسایلی که ما را به سمت رستگاری سوق می دهد، باید نسبت به شعائر اهتمام داشته باشیم و فرزندان خود را آشنا و عامل به شعائر دینی تربیت کنیم، نخسین گامی که برای خودسازی در نظر گرفته شده توجه و اهتمام به شعائر الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین تبریزی با انتقاد از گروهی که علیه شعائر اسلامی فضاسازی می کنند، بیان کرد: این گروه با شبهه سازی می گویند که چرا عزاداری می کنید و اشک می ریزید، اگر انسان می خواهند بنده خدا باشد باید شعائر را بزرگ بدارد؛ متاسفاه هر روز کسی پیدا می شود و به شعائر ایراد می گیرد که چرا گریه می کنید و چرا اینقدر عزاداری می کنید؟.

وی گفت: وظیفه ما این است جامعه به ویژه جوانان را با شعائر آشنا کنیم نه این که آنان را به تشکیک بیندازیم، اگر گریه و عزاداری می کنیم بر اساس فرمایش قرآن و اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اشک و گریه برای اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) انسان را پاک می کند، گفت: اگر انسان اهل ناله و گریه شد دنبال گناه نمی رود و تخلف نمی کند، کسی که با روضه ها مأنوس باشد سعی می کند تا عاقبت به خیر شود.

وی افزود: سینه زنی و عزاداری برای اهل بیت(ع) جامعه را می سازد، باید حالت معنوی محرم را در خود حفظ کرده و اجازه ندهیم دستاوردهای آن از بین برود، اگر با اهل بیت(ع) پیمان بندیم و تابع آنها باشیم دنیا و آخرت سعادتمند خواهند بود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که عشق به سیدالشهدا(ع) را مدیون پدران و مادران خود هستیم، اظهار داشت: عهد و دوستی با سیدالشهدا(ع) شرایطی دارد و یکی از شرایط مهم آن احترام به پدر و مادر است، هرگونه که با والدین خود برخورد کنیم فرزندان ما نیز همانگونه برخورد خواهند کرد، نباید پدران و مادران را به خانه سالمندان بسپاریم که عذاب بکشند.

سخنران این مراسم ادامه داد: شیعیان باید زینت اهل بیت(ع) باشند و به ندای عترت طاهرین(ع) لبیک بگویند، شیعه باید نام اهل بیت(ع) را زنده نگه دارد؛ عده ای چون خودشان عقیده درستی ندارند تلاش می کنند که نسبت به شعائر تشکیک کنند، کسانی که با شعائر می جنگند بدانند که پیامبر(ص) فرمود در قلب شیعیان حرارتی از محبت امام حسین(ع) وجود دارد که هیچگاه از بین نخواهد رفت، نسل شیعه با حب حسین بن علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین تبریزی اظهارکرد: یکی از ویژگی های شیعه حقیقی را عزاداری در حزن اهل بیت(ع) و شادی در ایام فرح اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: شیعه باید وظایف خود را به خوبی شناخته و آن را انجام دهد، نخستین گام برای این که بتوانیم سعادتمند شویم اهمیت دادن به شعائر در راستای تمسک به قرآن و عترت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha