پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که عزاداری ها باید منطبق با ارزش های دینی و اسلامی باشد، گفت: نباید با برخی مسائل غیر اصولی وجهه عزاداری های حسینی را مخدوش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ماه محرم در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، ماه محرم و صفر را ماه های گسترش اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) در جامعه دانست و گفت: این ماه های با عظمت موجب حفظ دین و تقویت اسلام ناب شده اند.

وی با بیان این که دشمنان از صدر اسلام تا به امروز همواره تلاش کردند تا مانع از گسترش پیام دین در جامعه شوند، افزود: اما محرم و صفر موجب احیای دین و گسترش اسلام ناب در جامعه شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز فرهنگ عاشورا از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در قلوب ملت ها جای گرفته است، گفت: آنچه که در اجتماع عظیم اربعین حسینی می بینیم نمونه ای از حقانیت مکتب حسینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش دشمنان برای خاموش کردن نور حسینی همواره شکست خورده و از این پس نیز خنثی خواهد شد، بیان داشت: امام حسین(ع) در مسیر حق و عدالت حرکت کرد و حقانیت این نهضت عظیم برای همه دنیا آشکار شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش دشمن برای تضعیف فرهنگ حسینی در جهان محکوم به شکست است، ادامه داد: امروز دنیا در سوگ سید و سالار شهیدان می گرید و عزادار است و همین سند محکمی بر گسترش فرهنگ حسینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن پس از شکست در عرصه های مختلف به انحراف در عزاداری ها روی آورده است، گفت: بر همین اساس می کوشند تا با بدعت و خرافه مسیر عزاداری ها را در جهت اهداف و برنامه های خود تغییر دهند.

وی به وحدت و همبستگی مردم در ماه های محرم و صفر اشاره کرد و با بیان این که امروز اربعین حسینی به تجلی وحدت و همگرایی امت اسلامی تبدیل شده است، افزود: دشمن از این وحدت مسلمانان هراس دارد و می کوشد با طرح مسائل انحرافی مسیر وحدت اسلامی را خدشه دار کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که عزاداری ها باید منطبق با ارزش های دینی و اسلامی باشد، بیان داشت: نباید با برخی مسائل غیر اصولی وجهه عزاداری های حسینی را مخدوش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha