سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هادی الیاسی

سخنران هیئت فاطمیون قم گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) حقیقتاً الگوی همه جوانمردان بلندهمت و حامی ولایت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام هادی الیاسی، شب تاسوعا طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت فاطمیون قم با بیان این که حضرت ابوالفضل العباس(ع) پس از سیدالشهدا(ع) الگوی همه جوانمردان عالم است، اظهار داشت: یکی از عوامل توفیق انسان در دنیا و آخرت، بلندهمتی و شجاعت است که در این خصوص حضرت عباس(ع) در مسیر دفاع از ولایت و حمایت از دین خدا، در اوج قله قرار داشتند.

وی افزود: ایشان همچنین در مسأله ادب و اخلاق و وفاداری در بلندمرتبه ترین نقطه قرار داشتند به طوری که تا ابد، اُسوه وفا و ادب برای همه حق طلبان عالم به شمار می روند.

این سخنران حوزوی همچنین گفت: آن چه ما از مکتب سیدالشهدا(ع) و به خصوص از حضرت ابوالفضل(ع) درس می گیریم این است که باید در دایره ولایت اهل بیت(ع)، بلند همت بود و با شجاعت و ایثار و عزم راسخ، محکم در دفاع از ارزش ها ایستاد و در برابر دشمن، خم به ابرو نیاورد.

وی بیان داشت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس، حقیقتاً جوانان شجاع ما به عنوان سربازان صادق خمینی کبیر، این گونه بودند و مقتدایشان، امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع) و دیگر شهدای کربلا بود که آن طور در معرکه ی جنگی نابرابر، از خود ایستادگی و مقاومت نشان داده و به قهرمان حقیقی ملت تبدیل شدند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha