جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش "احلی من العسل"

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه جریان شهادت امام حسین(ع) مختص به سال ۶۱ نبوده است، گفت: به وقوع پیوستن عاشورا ثمره یک سری اتفاقات مستمر بود که از 50 سال پیش با هدایت گری های خواص جامعه شکل گرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شامگاه دو شنبه در جمع عزاداران حسینی، در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با بیان اینکه جریان شهادت امام حسین(ع) مختص به سال ۶۱ نبوده است، اظهار داشت: به وقوع پیوستن عاشورا یک سری اتفاقات مستمر بود که از 50 سال پیش با هدایت گری های خواص جامعه شکل گرفته بود.

وی افزود: همان جامعه ای که پیامبر(ص) را دیده است، امروز به جایی رسیده که جرات می کند فرزندان پیامبر(ص) را به شهادت برساند و این فرایند مطمئنا در یک روز ایجاد نمی شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه یزید دارای مشاوران بسیار قوی بود، یادآور شد: یزید و مشاوران او با سنجش شرایط جامعه به این نتیجه رسیدند که اگر الان امام را به قتل برسانند، اتفاقی نخواهد افتاد و جامعه آماده این ماجرا است.

وی تصریح کرد: موضوع مهم این است که چه اتفاقاتی افتاد که در طول این سال ها جامعه به جایی برسد که خطبه امام حسین(ع) را نمی فهمد، اما همین جامعه تا یزید دستوری می دهد به آن عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، اندیشه حرام را محصول خوردن حرام دانست و گفت: در تمام این 50 سال خواص جامعه خیانت هایی از طریق ظاهر سازی و حاشیه سازی در جامعه انجام دادند که نتیجه آن عاشورا سال 61 شد.

وی تاکید کرد: خواص جامعه در همه این سال ها با شبهه سازی و پنهان کاری کارهای واقعی خودشان، مردم را از واقعیت ها بی خبر می گذاشتند تا جایی که در شام با تعجب می گفتند مگر امام نماز هم می خواند؟

خواص قدرت طلب، زمینه ساز فریب جامعه شدند

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: معاویه در ظاهر فریاد می زد که دانستن حق مردم است، اما در اینکه مردم چه چیزی را باید بدانند نظر او آنچه بود که او می گفت نه واقعیات جامعه، و لذا در این راه بسیاری از افراد را به قتل رساند و حتی نحوه قتل آنها را نیز تحریف می کرد تا نامی از آنها باقی نماند.

وی با اشاره به این که سیاسیون قدرت طلب برای رسیدن به اهداف خود از هر راهی استفاده می کنند، ابراز داشت: یک روز معاویه با پرداخت پول 12 هزار منبر علیه علی(ع) به راه می انداخت و امروز نیز دشمن با استفاده از دو هزار شبکه ماهواره ای علیه اسلام و علی(ع) در جامعه حرف می زند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه معاویه برای استفاده از رسانه های زمان خود آبگوشتی برای آنها ارسال می کرد که درونشان نخود هایی از جنس طلا وجود داشت، یادآور شد: امروز اگر منزلی که به آن خانم که در خارج از کشور متولی کشف حجاب شده است، رسانه ای شد و همگان دیدند باید بدانیم که این همان نخودهای طلای درون آبگوشت است.

وی ایجاد جنگ روانی در جامعه را از دیگر نقشه دشمنان عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که مردم به جنگ امام حسین(ع) آمدند این بود که دشمن امام را کسی معرفی کرده بود که به دنبال برهم زدن وحدت جامعه و جنگ طلب است.

امام جمعه همدان یادآور شد: در جریان انتخابات گذشته نیز صحبت هایی علیه یکی از کاندیداها مطرح شد اگر فلانی بیاید در خیابان دیوار خواهد کشید، که متاسفانه بسیاری از فرهیختگان جامعه نیز آن را باور کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه خواص قدرت طلب، زمینه ساز فریب جامعه شده اند، ابراز داشت: این خواص با حرکت آرام آرام خودشان در جامعه و در بین مردم سبب به وجود آمدن این اتفاق شدند و زمینه های آن را ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: شمر جزء خواصی بود که زمینه ساز بریدن سر امام شد و به همین دلیل است که تا روز قیامت شمر را لعنت می کنیم.

وی در پایان یادآور شد: شمر جوری صحنه سازی کرد که واقعه کربلا به جنگ رسید و حتی عمر بن سعد نیز که به دنبال صلح بود، برای عقب نماندن از شمر و در میدان رقابت با او به آن جنایات دست زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha