چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مکارم

حوزه/ حجت لاسلام مکارم گفت: نفس انسان مانند زمینی خالی از علف های هرز است  که تهذیب و تزکیه آن زمین را برای پرورش  بذر توحید آماده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام غلامعلی مکارم، غروب دوشنبه، در مسجد امام حسین (ع) خمینی شهر در جمع عاشقان حسینی اظهار کرد: هدف نبی گرامی اسلام(ص) تهذیب و تزکیه نفس انسان ها و سوق دادن به سوی سعادت ابدی بود.

استاد حوزه با بیان این که اگر وجود حسین بن علی(ع) فدا شد، چون مشاهده کرد ارزش های اسلامی و تهذیب در جامعه آن زمان رو به افول بود، ادامه داد: تهذیب با تمسک توامان به عترت و کتاب الله حاصل می شود.

وی تصریح کرد: عرفا نفس انسان را به زمینی تشبیه کرده اند که با کاشتن بذر می توان به محصول دست یافت، همان گونه که زمین بایر با کاشت بذر به بهره برداری می رسد. نفس انسان مانند زمینی خالی از علف های هرز است که تهذیب و تزکیه آن زمین را برای پرورش  بذر توحید آماده می کند.

حجت الاسلام مکارم، با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند، بعضی مواقع ماندن سخت تر از شهادت است، افزود: تهذیب و تزکیه مخصوص حوزه نشینان و حجره نشینان نیست و زمان و مکان خاصی نیاز ندارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین خلوت ها اقامه نماز است و اگر انسان در آن خلوت ها خدا را جستجو کند قطعا خداوند عاشق او خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha