جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه حذف روادید برای زائران پیاده‌روی اربعین شاهد افزایش زائران اربعین از خراسان جنوبی باشیم.

موسی جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند،به پیش بینی افزایش زائران پیاده روی اربعین امسال اشاره کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه حذف روادید برای زائران پیاده‌روی اربعین، شاهد افزایش زائران باشیم.

 وی با بیان اینکه تعداد موکب های خراسان جنوبی امسال افزایش پیدا می کند، افزود: تعداد موکب‌های خراسان‌جنوبی که برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده از 34 به 41 موکب افزایش پیدا کرده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی به اقدامات پیش بینی شده در ایام اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی شده امسال 18 هزار زائر را اسکان داده و در هر وعده برای 30 هزارزائر غذا طبخ شود.

جوینده با بیان اینکه استقرار اصلی موکب‌های خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین است، خاطرنشان کرد: در شهرهای نجف، کربلا و مسیر نجف به کربلا هم موکب‌داران استان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: نیازمندی‌های عموم زائران پتو، زیرانداز، کولر، پنکه، گوشت، حبوبات و بسیاری از امکانات مختلف دیگر است که نیاز به توجه و کمک هم‌استانی‌ها برای تامین داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت موکب های استان از 15 مهر ماه در کاظمین آغاز می شود، عنوان کرد: از 15 مهرماه موکب های استان در شهر کاظمین آماده خدمت‌دهی به زائران بوده و تا سه روز بعد از اربعین مستقر هستند و تمام تلاش ما خدمت‌رسانی خوب به زائران ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام است وتعداد یک هزار خادم در 41 موکب از زائران پذیرایی خواهند کرد.

وی  با بیان اینکه شماره کارتی برای دریافت نذئرات مردم در نظر گرفته شده تصریح کرد: شماره کارت اربعین 6273811095667975 برای دریافت کمک‌های نقدی مردم در نظر گرفته شده است.

جوینده یادآور شد: کمک‌های غیر نقدی مردم مرکز استان در محل دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان واقع در بیرجند - خیابان مدرس 4 پلاک 28 و در شهرستان‌ها توسط مسئولان ستاد بازسازی عتبات در هر شهرستان جمع‌آوری خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha