سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هاشمیان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم رسانه در جامعه اسلامی باید کمک به ارتقای سطح معرفت عاشورایی مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با اشاره به این که باید برای نشر معارف و آموزه های نهضت عاشورای حسینی از همه ظرفیت های رسانه ای به درستی استفاده کنیم، اظهار داشت: البته در این جا منظور از رسانه، یک معنای عامی است که شامل عرصه های مختلف می شود و از این حیث، ما نباید رسانه را یک ابزار محض بدانیم یعنی فارغ از پیامی که منتقل شود، خود رسانه قابلیت هایی دارد که می بایست ما مبتنی بر رسانه شناسی دقیق، از آن در جهت نشر و انتقال پیام دینی به خصوص در رابطه با نهضت عاشورا، بهره برداری کنیم.

وی افزود: مسأله مهم دیگر ناظر به اصل مخاطب شناسی است که در این باره رسانه های جمعی که می خواهند فعالیت دینی داشته باشند، باید لزوماً به این اصل توجه بیش از پیشی داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم خلاقیت و به روز بودن در تولید و نشر پیام های عاشورایی در قاب رسانه تأکید کرد و گفت: علاوه بر بحث محتوا، در نوع قالب و فرم باید دقت کرد و برپایه خلاقیت و روزآمدی به کار رسانه ای پرداخت تا بتوان مخاطب حساس امروزی را به خود جذب کرد.

وی با بیان این که هدف از تولید و عرضه پیام های دینی در رسانه های جمعی باید تعمیق معرفت و بصیرت دینی مخاطبان باشد، بیان داشت: واقعیت آن است که مخاطب امروز همان طور که در غذای جسم به دنبال فست فود است برای غذای فکری هم حوصله کتاب خواندن و متن های طولانی را ندارد و لذا به ویژه در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می بایست در عین خلاصه بودن پیام ها، خلاقانه رفتار کرد و از قالب های هنری جذاب و در عین حال متنوع بهره بُرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha