جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی تلاش می کنند از بیان مسائل روز جامعه در منابر جلوگیری کنند، تصریح کرد: بیان مسائل روز جامعه اسلامی در سخنرانی های ماه محرم ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، به حضور بی نظیر اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مراسم عزاداری حسینی اشاره کرد و گفت: این حضور پیام محکمی برای دشمنان و بدخواهان دین داشته است.

وی با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای حضور کمرنگ مردم در مراسم عزای حسینی به کار گرفته بودند، افزود: هوشیاری و بصیرت ملت ایران، صحنه های ارزشمندی را از مراسم باشکوه عزای حسینی رقم زد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که مراسم عزاداری ماه محرم هر ساله پررنگ و باشکوه تر برگزار می شود، گفت: دشمن تصور می کرد مردم به دلیل شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است حضور کمرنگ تری در مراسم عزاداری حسینی دارند، اما این حماسه عظیم حسینی همه توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به مراسم باشکوه و بی نظیر اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که این حماسه عظیم هر ساله همه دنیا را مبهوت عظمت خود می کند، بیان داشت: علیرغم همه توطئه های دشمنان در طول سال های اخیر، اما اجتماع عظیم اربعین حسینی هر ساله با شکوه تر از هر زمان دیگری برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجتماع عظیم حسینی فرصت مغتنمی برای تقویت وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام است، گفت: امروز باید عزاداری های ما ضد آمریکا و ضد صهیونیستی باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برخی تلاش می کنند از بیان مسائل روز جامعه در منابر جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: بیان مسائل روز جامعه اسلامی در سخنرانی های ماه محرم ضروری است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هیأت های مذهبی باید با مسائل مهم و سیاسی روز جامعه کاملاً آشنا باشند، افزود: اصل حرکت امام حسین(ع) نیز سیاسی بود و امروز باید به این مسائل مهم در عزاداری حسنی توجه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه و پرداختن به مسائل روز در عزاداری های حسینی ضروری است، خاطرنشان کرد: منبرهای ماه محرم فرصت مغتنمی برای تبیین مسائل روز جامعه اسلامی از سوی مبلغان و روحانیان است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha