جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که متأسفانه جامعه اسلامی از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است، افزود: باید سیره و روش امام حسین(ع) در زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی، عصر امروز در نشستی با جمعی از طلاب و روحانیان مرکز استان، با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) بر ضرورت بهره گیری از سبک زندگی حسینی در جامعه امروز تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه جامعه اسلامی از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است، افزود: باید سیره و روش امام حسین(ع) در زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که سیره اهل بیت(ع) راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود به همه دنیا درس حریت، آزادگی و ایستادگی را آموخت.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که امروز راه پیشرفت جامعه اسلامی عمل به فرامین الهی و سیره اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: تا زمانی که در مسیر ارزش های دینی و معارف اهل بیت(ع) حرکت کنیم از شر دشمن مصون خواهیم ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف دشمن فاصله گرفتن مردم از معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: سعادت و تعالی جامعه اسلامی تنها در سایه عمل به ارزش های دینی تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم طلاب و روحانیان در دفاع از دین و معارف اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: ماه محرم و صفر یک فرصت طلایی جهت تبیین صحیح معارف حسینی در جامعه اسلامی از سوی روحانیت است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با بیان این که منبرهای ماه محرم باید به ظرفیتی جهت دفاع از دین و انقلاب تبدیل شود، بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی بزرگترین مروج و مبلغ سیره و فرهنگ حسینی در جهان است و به همین دلیل روحانیت باید منبرها و خطابه های خود را به دفاع از انقلاب و ارزش های دینی اختصاص دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دفاع از دین همواره مهم ترین وظیفه و رسالت روحانیت در طول تاریخ بوده است، گفت: تلاش ها و مجاهدت های علمای دین موجب رشد و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه شده است.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha