پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیرضا پناهیان

حوزه/مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه تهران گفت: من از شورای نگهبان تقاضا می کنم که از مرّ حق کوتاه نیاید. شورای نگهبان اگر نتواند وسط دعواهای انتخاباتی به یک نامزد انتخاباتی کارت قرمز نشان دهد به مرّ حق عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (22 شهریورماه 98) نماز جمعه تهران اظهارکرد: اجرای قانون ذات فعالیت و رسالت شورای نگهبان است به ویژه در دوران انتخابات باید نقش یک داور قاطع را بازی کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شورای نگهبان از رسالت ذاتی خود کوتاه نیاید، خاطرنشان کرد: اینکه مثلاً به یک کاندیدا بگوید شما دروغ گفتید که می خواهند در پیاده روها دیوار بکشند. یا در مورد پول پخش کردن برخی نامزدها؛ در این شریط داور باید بلافاصه کارت قرمز نشان دهد. ممکن است همان موقع برخی ناراحت شوند، اما مردم در دراز مدت از این رفتار تشکر خواهند کرد. داوری را نمی شود حذف کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران که با موضوع «مقدمات شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام» سخن می گفت، بیان کرد: مردمان هوشمند نمی‌توانند از ریشه‌یابی قتل اباعبدالله و مظلومیت شدید فرزند پیامبر (ص) بگذرند. بنابراین نباید از کنار ریشه‌های این فاجعه به راحتی گذشت.

وی افزود: امیدواریم زمانی برسد که مردم فقط به قاتلان اباعبدالله اعتراض نداشته باشند، عزاداران حسینی اعتراض در عزاداری‌ها را به شکل‌گیری ریشه‌های واقعه کربلا گسترش دهند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از ریشه‌ها مربوط به زمان پیامبر(ص) بود که سبب نزول سوره منافقین شد. تأمل کنیم، چرا هر هفته در نماز جمعه باید سوره منافقین خوانده شود. در زمان پیامبر عبدالله عبید در سخنان خود دو قطب مهاجرین و انصار را شکل داد.

پناهیان با بیان اینکه اختلاف نظر در جامعه اسلامی مایه برکت است، ولی دو قطبی کردن و ذلیل کردن یک قطب، رفتار منافقانه محسوب می شود، گفت: متأسفانه دو قطبی سازی در جامعه ما هم شکل گرفته که البته آن اوایل معنای دیگری داشت و میان دو جریان بود که البته این دو جریان هم  به یکدیگر نزدیک شده اند و برخی دو قطبی‌سازی ها در جامعه کاذب است.

وی اظهارکرد: انتخابات مجلس در رسانه ملی پرتنش نیست، چون مانند انتخابات ریاست جمهوری مناظرات تلویزیونی صورت نمی گیرد، اما به هر حال افرادی از انتخابات سوء استفاده می کنند و جامعه را دوقطبی می کنند. تخریب به صورت دوقطبی سازی خیلی بد است و چنین انتخاباتی نتیجه خوبی نخواهد داشت. می شود مثل انتخابات های کشورهای غربی که مردم به هر کسی رأی می دهند صهیونیست ها و عوامل خارجی روی کار هستند.

حجت الاسلام پناهیان سپس گفت: امام حسین (ع) با این که قیام کرده بود می فرماید من نمی خواهم جامعه را دچار تنش کنم. کسانی در حد نماینده مجلس به دنبال تونس سازی از ایران اند. آیا شورای نگهبان و قوه قضاییه با کسانی که این گونه به دنبال آشوب اند نباید برخورد کنند؟ ما خبرگزاری هایی داریم که در حد به آتش کشیدن جامعه خبری را می زنند و وقتی رسانه های بیگانه به نقل از آن ها خبر را منتشر کردند، خبر را پاک می کنند. آیا با این ها نباید برخورد شود؟ متأسفانه برخی این روش ها را روش های حرفه ای رسانه ای می دانند. ان شا الله زمان چیرگی حق هم فرا خواهد رسید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha