جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرادی

حوزه/ کارشناس فرهنگی در مورد فرهنگ‌سازی صداو سیما در بین خانواده ها، گفت: امروزه نمایش برخی فیلم و سریال ها اثرات مخربی بر فرهنگ خانواده ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان  حجت الاسلام شهاب مرادی، شامگاه جمعه در مهدیه خمینی شهر، در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: مباحث تربیتی در بین خانواده ها جایگاه ویژه ای دارد و ارزش های فرهنگی دستخوش تغییر شده است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به این که نظام های جامعه باید بر اساس ادب و احترام باشد، افزود: به کاربردن برخی الفاظ و عبارات اثر تربیتی بسیار خوبی در جامعه دارد.

 مرادی در مورد فرهنگ‌سازی صداو سیما در بین خانواده ها، ابراز کرد: امروزه نمایش برخی فیلم و سریال  ها اثرات مخربی بر فرهنگ خانواده ها دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی امری خطیر و دقیق است، تصریح کرد: در جامعه امروزی انتقاد از یکدیگر فراوان شده و قِسمی از این نقدها مخرب و ویران کننده شخصیت افراد است.

 

کارشناس فرهنگی اضافه کرد: وجود برخی صفات رذیله در انسان موجب می شود که به طرف گناه سوق پیدا کنیم تا جایی که در بعضی مواقع آبروی فردی یا خانواده یا گروهی از بین برود.

وی، پاکدامنی را از صفات عالیه انسانی برشمرد و افزود: انسان پاکدامن در هر برهه ای از زمان که زندگی کند خود را از آلودگی ها حفظ می کند اما کسانی که قلب بیماری دارند هر بهانه ای برای بی عفتی فراهم می کنند.

مرادی، قلب را ظرف انسان خواند و گوش را غذای ظرف و تاکید کرد: از انسانهایی که ظالم هستند و ظلمشان آشکار است برحذر باشید و با ظالم رفاقت نکنید.

حجت الاسلام مرادی گناه را پرتگاه انسان خواند و هشدار داد: طبق آیات قرآن نباید به گناه نزدیک شد، چون همین نزدیکی انسان را به ورطه گناه وارد می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha