پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: طلبه سکولار و حوزه سکولار به درد انقلاب نمی‌خورد و اینکه کسی بگوید من می‌خواهم درس بخوانم و به انقلاب و تظاهرات و فعالیت‌های جهادی کار ندارم چنین فردی به درد جامعه امروز نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، خطاب به طلاب جدیدالورود، با تأکید بر اینکه در مسیر طلبگی از هیچ‌چیز جز گناه نترسید، اظهار کرد: اسلام می‌فرماید حتی فکر گناه نکنید؛ زیرا کسی که به گناه فکر کند در آخر به آن گناه می‌افتد؛ ازاین‌رو باید از نطفه جلوی گناه را بسته و نگذاریم فکر گناه به مخیله ما خطور کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب، افزود: مسئله دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که از ندانستن خجالت نکشید، اگر کسی از شما چیزی پرسید نمی‌دانید مردانه بگویید بلد نیستید.

وی اضافه کرد: کسی که کلمه نمی‌دانم را تمرین نکند بیچاره می‌شود، از این‌ رو از ندانستن‌ها خجالت نکشید، زیرا هرچقدر در برابر ندانسته‌های خود پاسخ دهیم این اقدام ما منجر به مکتب انحرافی می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انسان‌های نادان که بدون مطالعه پاسخ می‌دهند به مکتب انحرافی دامن می‌زنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به ضرورت صبر و مقاومت در مسیر طلبگی، گفت: مقاومت و صبر و پایداری برای همه خوب است، اما برای طلاب بیشتر لازم است؛ زیرا درس طلبگی تمام‌شدنی نبوده و از گهواره تا گور به طول می‌انجامد.

وی خطاب به طلاب جدیدالورود با تأکید بر اینکه باید کوله‌بار را ببندیم، اظهار کرد: برای روحانیت فارغ‌التحصیلی معنا ندارد، زیرا همیشه باید مانند چشمه جوشان بجوشد تا بتواند بشریت را سیراب کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: طلبه سکولار و حوزه سکولار به درد انقلاب نمی‌خورد و اینکه کسی بگوید من می‌خواهم درس بخوانم و به انقلاب و تظاهرات و فعالیت‌های جهادی کار ندارم چنین فردی به درد جامعه امروز نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب، افزود: انقلابی فکر کنید و انقلابی عمل کنید، زیرا مایه مباحات ماست که زیر پرچم جمهوری اسلامی بوده و سرباز نظام باشیم، از این‌ رو کسی که بگوید کاری به سیاست و نظام ندارم مسیر اشتباهی را برگزیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اینکه ندانی در دنیا چه خبر است، اصلاً پسندیده نیست، چراکه غافل زیستن رسم طلبگی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha