چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عضو شورای عالی حوزه

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به انقلابی ماندن تأکید کرد و گفت: انقلابی بودن تنها به شعار دادن نیست، بلکه برای انقلابی ماندن باید به همه ارزش های مورد نظر انقلاب و نظام عمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله سیدمحمد غروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران، در آمل با اشاره به این که وقتی جای ارزش ها در جامعه عوض شود و ضد ارزش ها جایگزین آن شود فضای کلی جامعه تغییر خواهد کرد، گفت: جامعه امروز ما جامعه دوران امام حسین(ع) نیست بلکه جامعه ای است که در رأس آن ولی فقیه و مرجعیت است و مردم تبعیت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به انقلابی ماندن تأکید کرد و افزود: انقلابی بودن تنها به شعار دادن نیست، بلکه برای انقلابی ماندن باید به همه ارزش های مورد نظر انقلاب و نظام عمل شود.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به این که امام حسین(ع) تنها با هدف اصلاح امت جد خود در برابر ظلم قیام کرد، گفت: سید و سالار شهیدان هیچ گاه آغاز گر جنگی نبود و  زمانی که یزدی جلوی حرکت امام را گرفت امام بعد از اتمام حجت در برابر آنها ایستادند.

وی، قیام حسینی را نتیجه عمل نکردن خواص به وظایف خود دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه آن دوران امر به معروف در جامعه سست شد، جامعه امروز ما جامعه امام حسین(ع) نیست چون در رأس حکومت ما ولی فقیه حضور دارد.

ععضو جامعه مدرسین حوزه، امر به معروف در جامعه امروز را کار بسیار مشکلی دانست و افزود: هدف از امر به معروف تأثیر گذاری است و با شرایطی که امروزه بر آن حاکم شده است کار بسیار سختی است.

وی با بیان این که باید بر روی ارزش ها تأکید داشته باشیم نه این که ارزش ها کمرنگ شود و ما بی تفاوت باشیم، ادامه داد: مسأله انقلابی بودن حوزه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود افزود: برنامه های بسیار ارزشمندی در شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه تصویب شده و در حال اجرا است و برخی از آنها البته مشکلاتی دارد که انتظار داریم که با رفع مشکلات اقتصادی قابل اجرا شود.

وی در ادامه سخنان خود به دوره جدید سطح یک اشاره کرد و گفت: طلاب و اساتید مدارس علمیه باید بیشتر در این خصوص تأمل کنند و اگر در رابطه با متون جدیدی که رونمایی شده مشکلاتی وجود دارد آن را به مرکز منتقل کنند.

آیت الله غروی همچنین با بیان این که سطح دو نیز یک شور به شورا آمده و انشاء الله تصویب خواهد شد، ادامه داد: همه این اقدامات در جهت تقویت فعالیت های علمی و آموزشی در حوزه های علمیه است.

عضو شورای عالی حوزه در ادامه سخنان خود به تهیه درختواره رشته های تخصصی اشاره کرد و گفت: برای بررسی این درختواره بسیاری از متخصصان این زمینه دعوت و از آنها مشورت گرفته شد و در نهایت به شورای گسترش آمد و مقداری از آن نیز منتشر شد و این درختواره به اندازه امکانات به تدریج اجرایی می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه  با بیان این که تزکیه باید توسط اساتید انجام گیرد، گفت: اساتید با برخورد و عمل خود می توانند نقش بسیار مهمی ایفا در این قسمت ایفا کنند.

آیت الله غروی با بیان این که مردم از رفتار، گفتار و کردار ما خیلی از چیزها را می فهمند که ما از آن غافل هستیم، ادامه داد: باید به آنچه که گوییم عمل کنیم و به ارزش های اخلاقی باور داشته باشیم.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha