پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجلاس شورای پیشوایان یهودی – مسلمان در ایتالیا برگزار می شود

حوزه/ یکشنبه این هفته قرار است اجلاسی به میزبانی شورای پیشوایان یهودی- مسلمان به منظور رسیدگی به مشکلات هر دو گروه و جرایم نفرت محور با پیشوایانی از 15 کشور مختلف در شهر ایتالیایی برگزار می گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دوچه وله، امامان جماعت و روحانیون مذهبی یهودی از سرتاسر اروپا در اجلاسی در اروپا به میزبانی شورای پیشوایان یهودی- مسلمان با هدف مبارزه با اسلام هراسی، یهودی هراسی و مردم فریبی های راست افراطی شرکت کردند.

از روز یکشنبه این هفته، رهبران مذهبی یهودی و مسلمان از حدود 15 کشور مختلف جهان در شهر جنوبی ماترا واقع در ناحیه باسیلیکاتا ایتالیا، یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا در سال 2019 گردهم جمع می شوند تا در این جلاس شرکت کنند. این پیشوایان مذهبی قصد دارند پیش زمینه لازم برای صحبت درباره موضوعاتی که جامعه آنان را به شکل منفی تحت تاثیر قرار داده به صحبت بپردازند.

طارفه باغاجاتی یک مهندس عمران از وین  و یکی از ائمه جماعت شرکت کننده در این مراسم از اتریش در این رابطه گفت: من فکر می کنم که پروژه در این وضعیت کنونی بی نظیر است و مانند یک شکوفه لطیف و حساس است که باید پرورش پیدا کند و از آن حمایت به عمل آید تا شکوفا شود.

وی که در سال 1999 با همکاری دیگر امامان جماعت ابتکار «مسلمانان اتریشی» را راه اندازی کرده، همچنین در ایجاد انجمن مسلمانان مسیحیان در سال 2006 شرکت داشته  است و هم اکنون در این اجلاس حضور پیدا کرده است.

این پروژه در واقع به نوعی بی نظیر است، زیرا در اروپا ، به طور کلی، رهبران یهودی و مسلمان اغلب فقط در رویدادهای عمومی که توسط سیاستمداران برگزار می شوند، در گفتگوی سه جانبه بین مسیحیان ، یهودیان و مسلمانان یا در کنفرانس های بین ادیانی جمع می شوند. اما سه سال پیش این شورا تاسیس شد که در آن زمان مجموعا 14 پیشوای مسملان و یهودی در وین با هم ملاقات کردند.

گروه در ابتدا کوچک بود و پینچاس گلدشتمید، رئیس کنفرانس روحانی های یهودی اروپایی در آن عضو شد.  سپس در طی چندین جلسه اعتماد متقابل افزایش یافت و مبادله نظرات و گفتگو ها صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha