جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنراني حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمیرتبار، استاد حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)کیش

حوزه/حجت الاسلام سید محمد میرتبار با بیان اینکه بهترین دعای انسان برای خود دعا برای توفیق تحصیل رضایت الهی است، تصریح کرد: هیچ دعایی بالاتر از دعای انسان برای توفیق تحصیل رضایت خداوند برای خود نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام سید محمدمیرتبار، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کیش به اهمیت رعایت اصول اخلاقی و رضایت خداوند از انسان پرداخت و گفت:  رعایت اصول اخلاقی از جمله اموری است که انسان با رعایت آن، رضایت خداوند متعال و لطف و رحمت الهی را به دست می آورد.

وی به چگونگی کسب توفیق رضایت الهی پرداخت و افزود: دست گیری از نیازمندان و رعایت حق الناس موجب استجابت دعا و رضایت خداوند از او و برآورده شدن حاجات انسان می شود.

استاد حوزه هرمزگان تصریح کرد: توجه صرف بنده به خداوند کافی نیست، بلکه توجه به مردم و رفع نیاز و مشکلات آن ها موجب معنا بخشی به عبودیت انسان می شود و تا زمانی که انسان به بندگان خداوند رحم و لطف نکند رحمت خداوند شامل حال او نمی شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، به یکی دیگر از ویژگی های بنده اشاره کرد و گفت: راه های برآورده شدن حاجت و رفع مشکلات در زندگی دنیوی و اخروی توجه به  لقمه حلال و رعایت حق الناس است.

حجت الاسلام میرتبار در پایان با استناد به روایتی از حضرت علی (ع)، خطاب به طلاب گفت: برای کسب رضایت الهی در کنار تلاش و همت، فرصت های به دست آمده را  غنیمت دانسته و با حفظ شان و شخصیت افراد به رفع نیاز فقرا و نیازمندان جامعه توجه ویژه ای کنید تا مورد لطف و رحمت الهی قرار گیرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha