جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسن مومنی شریف،رئیس حوزه هنری

حوزه/ رئیس حوزه هنری با بیان اینکه هنر رساترین بیان برای تبلیغ دین است، گفت: امروز همچنان که انقلاب در حوزه های مختلف دستاوردهای خوبی داشته است، در حوزه هنر هم دستاوردهای خوبی داشته و شاهد ورود خیل عظیمی از جوانان انقلابی به بخش هنر هستیم که اینها سرمایه های نظام برای اجرای گام دوم انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محسن مومنی شریف امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش از انقلاب نسبت هنر به دین خوب نبود و آنچه به عنوان هنر مطرح بود با دین فاصله داشت، گفت: پیش از انقلاب هنر در خدمت جریان های غیر دینی بود.

وی با بیان اینکه هنر رساترین بیان برای تبلیغ دین است، افزود: امروز همچنان که انقلاب در حوزه های مختلف دستاوردهای خوبی داشته است، در حوزه هنر هم دستاوردهای خوبی داشته و شاهد ورود خیل عظیمی از جوانان انقلابی به بخش هنر هستیم که اینها سرمایه های نظام برای اجرای گام دوم انقلاب هستند.

مومنی شریف با اشاره به خاطره ای از دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: چند سال قبل در زمانی که آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم بودند، افرادی که جشنواره «هنرهای آسمانی» را برگزار می کردند، خدمت مقام معظم رهبری رسیدند. آقای مقتدایی از حضرت آقا سؤال کرد که آیا اجازه می فرمائید طلاب وارد کارهای هنری شوند؟ آقا نیز در پاسخ فرمودند: «از سؤال شما در تعجبم! مگر تحصیل در حوزه علمیه برای تبلیغ نیست.»

وی با بیان اینکه امروز کدام بیان رساتر و سریع تر از هنر است، اظهار کرد: هنر یکی از ارکان تبلیغ دین است که باید از آن بیشتر و بهتر استفاده شود.

رئیس حوزه هنری کشور با بیان اینکه در حال حاضر از نظر نیروی انسانی وضعیت هنری جبهه انقلاب اسلامی خوب است، اما از نظر امکانات وضعیت خوبی نداریم که باید تامین شود، افزود: استعدادهای هنری خوبی در کشور از جوانان انقلابی داریم اما امکانات کم است.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: بنده برای کتاب خاطرات مقام معظم رهبری که خدمت ایشان می رفتیم، همواره حضرت آقا خاطرات خوبی از بیرجند، علمای بیرجند داشتند و بیرجند از شهرهایی است که از آن به نیکی یاد می کنند.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha