جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حضور عزاداران حسینی در حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: دوره تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم برای مدیران حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محسن ظهیریان طی گفت وگویی از برگزاری دوره تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم برای مدیران حرم بانوی کرامت خبر داد و بیان کرد: این دوره با هدف آشنایی فراگیران با گستره، مبانی و قواعد تفسیر مدیریتی آیات قرآن کریم و برخی موضوعات و نمونه‌ها برگزار شده است.

وی با بیان این‌که قرآن کریم دربردارنده آموزه‌های حیات بخشی در عرصه‌های فکر، علم، معنویت و زندگی است که آشنایی و عمل به دستورات آن می‌تواند در ارتقای سطح شخصیتی انسان‌ها نقش منحصر به فردی ایفا کند، افزود: در راستای آشنایی با قرآن کریم، مدیریت معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با هدف ارتقاء دانش قرآنی مدیران و بهره‌مندی از زلال معارف، رهنمودها و دســتورات حیات بخش قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی، اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی کرده تا زمینه مناســبی برای تحکیم ارتباط مدیران با فرهنگ و معارف قرآن کریم فراهم آورد.

رئیس اداره آموزش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: دوره آموزشی تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم یکی از دوره‌های مدیریت معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) است که در ۱۰ جلسه حضوری و با حضور تمامی مدیران پایه، میانی و ارشد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی سرفصل‌هایی همچون «قرآن کریم، غنی‌ترین منبع مطالعاتی مدیریتی»،‌ «گستره مطالعات مدیریتی قرآن کریم»، «مبانی و پیش فرض‌ها»، «مبانی، قواعد و روش‌شناسی تفسیر مدیریتی» و «موضوعات و نمونه‌ها» تدریس شد.

ظهیریان گفت: سبک مدیریت اسلامی برگرفته از جلسات تولیت آستان با مدیران، اخلاق حرفه‌ای، مبانی و اصطلاحات وقف، برنامه‌ریزی در آستان مقدس، شناخت سازمان، اصول و ضوابط سازماندهی، خلاقیت و نوآوری، آشنایی با اندیشه‌های سیاسی و مدیریتی امام خمینی(ره)، انگیزش در سازمان و راه‌های ایجاد انگیزه در کارکنان، آشنایی با نحوه تیم‌سازی و شیوه کار گروهی، دوره‌های آموزشی حراست، فرهنگ اقامه نماز و درس‌نامه نهج‌البلاغه از دیگر دوره‌هایی است که برای مدیران حرم بانوی کرامت در سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha