جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار سعد جواد قندیل، سفیر عراق در ایران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: آنچه که در ایام اربعین در حرکت میلیونی و جهانی برای شیعیان، مسلمانان، حتی غیرمسلمانان انجام می‌شود در هیچ مذهب، مکتبی و در هیچ نقطه جهان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار سعد جواد قندیل، سفیر عراق در ایران و هیأت همراه که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد با بیان این‌که ایران کشور شماست و ما احساس یگانگی با کشور عراق داریم، گفت: این سخن واقعیتی بدون هیچ‌گونه مبالغه است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: ارتباط ایران در منطقه ‌با کشور عراق بسیار منسجم و تنگاتنگ است و مهم‌ترین دلیل این ارتباط وجود اعتاب مقدسه مورد احترام شیعیان در عراق است که بیش از دیگر کشورها است.

وی وجود حوزه علمیه نجف که جایگاه ویژه‌ای در دنیا و جهان اسلام دارد و همین‌طور وجود مرجعیت نجف و ارتباط آنها با حوزه علمیه و مراجع ایران را از دیگر دلایل ارتباط بین دو کشور عنوان کرد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به دشمنی کشورهای غربی و برخی کشورها نسبت به ارتباط ایران و عراق، بیان کرد: به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی که در ایران رخ داد، اهداف دشمنان با شکست مواجه شد و ارتباط ایران و عراق روز به روز تقویت و گسترده‌تر شد.

امام جمعه قم ادامه داد: تسهیلات کشور عراق برای زائران ایرانی نشان‌دهنده علقه و ارتباط قوی دو کشور ایران و عراق است و همین امر مسئولان را بر آن داشت تا تصمیمات ویژه‌تری در راستای ارتباط‌های بیشتر و مستمر اتخاذ کنند.

وی با بیان این‌که دو روز پیش تعداد زیادی از موکب داران عراقی به حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها مشرف شدند و بعد از زیارت به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتند، گفت: رهبر انقلاب نیز در این دیدار از سنت حسنه موکب‌داران عراقی تشکر و از مرجعیت معظم عراق تجلیل کردند که این اهتمام رهبر معظم انقلاب، مرجعیت عراق و مسئولان جهت ارتباط گسترده دو کشور است.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: آنچه که در ایام اربعین در حرکت میلیونی و جهانی برای شیعیان، مسلمانان، حتی غیرمسلمانان انجام می‌شود در هیچ مذهبی، مکتبی و در هیچ نقطه جهان وجود ندارد.

وی افزود: پذیرایی که مسئولان، موکب‌داران و مردم عراق از زوار امام حسین علیه‌السلام انجام می‌دهند و از جان و دل مایه می‌گذارند بی‌نظیر است و برای ما الگویی در پذیرایی از زوار سیدالشهدا و موکب‌داری شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که سابقه ندارد دو کشور ایران و عراق در طول تاریخ تا این حد اتحاد، انسجام و ارتباط داشته باشند، ادامه داد: این ارتباط از برکات اهل‌بیت علیهم‌السلام است و مراجع و علما، مسئولان و مردم دو کشور نیز نقش ویژه‌ای در این ارتباط دارند که امیدواریم این ارتباط تا ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) ادامه پیدا کند.

وی در پایان با تشکر از سفیر عراق در ایران، بیان کرد: امیدواریم با حضور حضرتعالی در ایران و خدماتی که در دوره مسئولیت خود دارید بتوانید گام‌های مؤثری در ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور داشته باشید و شاهد تعاملات روزافزون دو کشور ایران و عراق باشیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha