جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه انحراف نخبگان جامعه، مردم را نیز منحرف می‌کند، گفت: امروزه برخی مسئولان در حال سبقت گرفتن در روحیه تجمل‌گرایی، اشرافی گری و مسائل انحرافی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در مراسم قرائت حدیث کساء، که با حضور مردم ولایتمدار اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت عبرت‌های عاشورا، اظهار داشت: همان‌گونه که انسان در تصادف درس‌هایی را می‌گیرد، از راه عبرت‌های عاشورا هم می‌توان درس گرفت.

وی با طرح این پرسش که «چرا یک امت در دوران امام زمان خود به مسیر یزید راه پیدا می‌کند»، بیان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا بیعت را از یاران خود برداشت تا کسی در روز عاشورا به لشکر عمر بن سعد ملحق نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در شب عاشورا به دنبال غربال‌گری بود که یک خبیث هم در سپاه خود حضور نداشته باشد، افزود: حضرت در روز عاشورا اعلام کمک می‌کند تا یک نفر طیب و طاهر هم در لشکر عمر بن سعد حاضر نباشد که از پیوستن به لشکر خود ترس داشته باشد.

مشکلات اقتصادی سبب از بین رفتن هنجارهای اجتماعی می‌شود

وی به نیازهای کنونی جامعه اعم از امنیت و اشتغال اشاره و تصریح کرد: چه می‌شود که بشریت به جایگاهی می‌رسد که یک فرد خط قرمز نظام را زیر سؤال می‌برد و ارزش و هنجارهای جامعه را به سمت‌وسوی دیگری سوق می‌دهد اما بی‌تفاوت هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، با بیان اینکه ریشه‌یابی علل این رفتار برخی مردم می‌تواند مشکلات جامعه را برطرف کند، ادامه داد: در همین راستا با برطرف کردن این علل می‌توان بسترساز و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) آمده تا بشریت را به مقام قرب الهی برساند، اظهار داشت: اگر امام علی(ع) این مسیر را دنبال نمی‌کرد، جامعه دچار انحراف می‌شد.

چرا صدای سازمان ملل برای کشتار مسلمین در میانمار و فلسطین بلند نمی‌شود؟

وی با اشاره به قتل‌عام و تکه‌تکه کردن مسلمانان و مردم مظلوم در میانمار، فلسطین و سوریه، خاطرنشان کرد: در کشور یمن نزدیک به ۵ سال است که امت اسلامی را تکه‌تکه و قطعه‌قطعه می‌کنند، اما صدای کسی بلند نمی‌شود! اما سازمان ملل در حمله اخیر به منافع آمریکایی‌ها و به خطر افتادن آن، صدایشان بلند می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، عنوان کرد: اسلام را از ریل‌گذاری خود خارج کردند که دیگر برای امت اسلامی تفاوت نکند چه کسی حکومت کند! علل پیوستن امت به یزید و معاویه این است که ارزش‌ها جابه‌جا و نخبگان آن امت منحرف شده‌اند.

مسئولان باید مثل مردم عادی زندگی کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با هشدار از عدم نفوذ روحیه تجمل‌گرایی، اشرافی گری، حقوق نجومی در بین مسئولان و صاحب‌نظران کشور، گفت: اگر روحیه انسان جابه‌جا شود، انسانی که باید عدالت امام علی(ع) را رعایت کند دیگر بی‌اهمیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید همچون طبقه متوسط جامعه زندگی کنند، ابراز تأسف کرد و اظهارداشت: امروزه برخی مسئولان در حال سبقت گرفتن در روحیه تجمل‌گرایی، اشرافی گری و مسائل انحرافی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، عنوان کرد: اگر انگیزه‌های انسان در مسائل خدایی باشد انسان پیروز خواهد شد و اگر انگیزه‌ها دنیوی باشد، انسان مغلوب دنیا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در پایان تأکید کرد: انحراف بزرگان و نخبگان جامعه اسلامی، سبب می‌شود که گروه بسیاری را به دنبال خود می‌کشند که در فتنه ۸۸ شاهد بودیم بسیاری مردد و رهبر معظم انقلاب را تنها گذاشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha