پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سهیل اسعد

حوزه/ اندیشمند آرژانتینی حوزه علمیه گفت: بر اساس اعلام مکاتب سیاسی دیگر نمی‌تواند پاسخ‌گوی مشکلات اجتماعی دنیا باشند به همین علت بشریت به سراغ دین آمده و ما باید به اثبات برسانیم که دین مبین اسلام به‌عنوان یک دین کامل می‌تواند پاسخ‌گوی نیازها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سهیل اسعد پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که با همکاری مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلا این مسجد مقدس برگزار شد با بیان اینکه  جهان‌شناختی، رهبری و امت به‌عنوان سه رکن مهم یک مکتب کارساز در راستای رفع مشکلات بشریت نام می باشد، اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران از این سه رکن برخودار بوده و توانسته با الگوبرداری از مکتب امام حسین(ع) به نتیجه برسد و می‌توان گفت که مکتب حسینی تنها راهکار رفع بحران‌های اجتماعی دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه در معرفی عاشورا و امام حسین(ع) خلاهای محتوایی وجود دارد، عنوان کرد: باید محتوای واحد بین‌المللی با عنوان مرام‌نامه امام حسین(ع) داشته باشیم تا بتوانیم ایشان را به زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف معرفی کنیم.

این مبلغ عرصه بین الملل با بیان اینکه راهپیمایی اربعین باید به‌عنوان یک تظاهرات بین‌المللی اعتراض‌آمیز دنبال شود، گفت: در این راهپیمایی بیش از 20 میلیون نفر از مردم جهان حضور یافته که باید صدای اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های ظالمانه استکبار به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی اربعین حسینی اظهار کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر ایجاد تمدن نوین اسلامی دارند نشان از اهداف والای ایشان برای جهان اسلام است.

وی از قیام امام حسین(ع) به‌عنوان نجات‌دهنده تمدن الهی نام برد و اضافه کرد: تمدن اسلامی یک پروژه الهی است که خداوند متعال از ابتدای خلقت حضرت آدم(ع) مطرح کرد چراکه موضوع خلیفه‌الله همان تمدن نوین اسلامی است و همه بشریت باید برای تحقق این تمدن مشارکت کنند.

اندیشمند آرژانتینی با تاکید بر اینکه هدف همه حسینی‌ها تحقق تمدن نوین اسلامی است، مطرح کرد: در راستای تحقق این هدف باید شخصیت امام حسین(ع) و قیام ایشان را در سراسر دنیا معرفی کنیم تا بتوانیم مردم کشورهای مختلف را به سمت مکتب امام سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دنیای امروز بحران‌ها و ضعف‌هایی دارد که باید رفع شود و برای این بحران‌ها نیز جریان‌ها، سیاست‌ها و شخصیت‌های مختلف طرح و پروژه خود را مطرح کردند اما بشریت به این نتیجه رسیده که با وجود این طرح‌ها نتوانسته‌ایم به نتیجه برسیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha