جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ سینما پدیده مهم در جامعه است و حیات دارد و در عین حال این موضوع مهم ابعاد فقهی هم دارد و لازم است دنبال دغدغه شرعی آن باشیم تا بتوانیم راهکار و پاسخ فقهی به مسائل مربوط به سینما و تئاتر ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،آیت الله علیدوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع سومین همایش ملی فقه، هنر در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد گفت: دو همایش ملی فقه، هنر در گذشته برگزار شد، برخلاف سایر همایش ها، این همایش گذشته در قالب دو کتاب فاخر،ماندگار شد و هدف بیشتر برگزاری آن، فقه هنر به عنوان کلی قضیه بود.

این استاد حوزه اظهار داشت: مقالاتی که در دو همایش گذشته ارائه شده، بسیار خوب و در فضای علمی کشور اثر گذار بوده و مقالات هم به صورت کتاب چاپ شد. در همین رابطه تصمیم گرفته شده در ادامه آن برنامه، همایش سوم با هدف تعینات هنری و افراد و مخاطب خاص مانند فقه ادبیات، معماری و عناوین مختلف دیگر برگزار شود.

عضو جامعه مدرسین افزود: در همین رابطه قرار است در مورد فقه و سینما و تئاتر و فعالیت هایی شود.

آیت الله علیدوست با اشاره به نقش سینما در گفتمان سازی ابرازداشت: همه می دانیم که نقش سینما و هنر در ایجاد گفتمان و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و هر چه قدر پدیده سینما وسیع تر باشد پرداخت فقه آن وسیع تر خواهد بود.

وی بیان داشت: سینما پدیده مهم در جامعه است و حیات دارد و در عین حال این موضوع مهم ابعاد فقهی هم دارد و لازم است دنبال دغدغه شرعی آن باشیم تا بتوانیم  راهکار و پاسخ فقهی به مسائل مربوط به سینما و تئاتر ارائه دهیم.

این استاد حوزه ادامه داد: برای اثرگذاری بهتر همایش لازم است حضور هنرمندان سینما و تئاتر در همایش و در برگزاری آن جدی تری باشند و از آنها بهره گرفته شود.

آیت الله علیدوست گفت: این همایش به صورت مشارکت  علما و هنر مندان سینما به صورت فقهی و حقوقی برگزار می شود و بدین صورت که کار فقها، بیان ابعاد فقهی و احکام سینما و کار هنرمندان بیان حقوق آن است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملیکا IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    بسیار برنامه لازم و واجب هست برای سیما و سینما از همه موارد یکی از مسائل مهم در کنار موارد دیگر نجس و پاکی هم هست مثلا خون در فیلمهای ما اصلا نجس حساب نمیشه واین خود یک فرهنگ میشود که با دست ودستمال پاک کردن طهارت ایجاد میشود الته این یکی از مسائل مهم هست ممنون