جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: عده ای تلاش می کنند که طلبه انقلابی تربیت نشود و صرفاً مقدس باشد و به مسائل مذهبی فقط توجه کند به همین جهت رهبر معظم انقلاب فرمودند که حوزه های علمیه باید انقلابی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه ترویج معنویت و اخلاق در جامعه و رساندن علم دین و معارف دینی به مردم است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در هر دو زمینه خود شخص باید شایستگی را پیدا کند و در هر دو زمینه کارآمد و اثرگذار باشد؛ با توجه به اینکه ترویج فرهنگ معارف دین بر عهده روحانیت است بنابراین اگر خود شخص به این معارف آشنا نباشد و خوب کار نکند نمی تواند این علم دین را به دیگران برساند.

وی افزود: از این رو است این رسالت سنگین حوزوی و برای یک طلبه اقتضا می کند که بخشی مهمی از تلاش خود را به کارآمدی علمی بگذراند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه آینده ازآن کسی است که توانمند باشد افزود: ترویج اخلاق و معنویت هم بدین شکل است که اگر انسان اخلاق نداشته باشد چگونه می تواند بر جامعه تاثیرگذار باشد؟ این مسأله می تواند جامعه را دچار آسیب جدی کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه طلبه باید دغدغه انقلاب را داشته باشد گفت: یک حوزوی هرگز نباید طوری عمل کند که کاری به مسائل انقلاب، اجتماعی و سیاسی نداشته باشد؛ پیروی از خط و مشی و منویات مقام معظم رهبری و تبعیت از فرامین معظم له لازم و ضروری است و نمی توان بی تفاوت بود.

وی ادامه داد: عده ای تلاش می کنند که طلبه انقلابی تربیت نشود و صرفاً مقدس باشد و به مسائل مذهبی فقط توجه کند به همین جهت رهبر معظم انقلاب فرمودند که حوزه های علمیه باید انقلابی بماند.

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha