شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
IMG_6842 (Copy).JPG

حوزه/ تفاهم نامه همکاری بین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران و مرکز تخصصی مهدویت با هدف قرار گرفتن مباحث مهدویت در دروس رسمی حوزه های علمیه خواهران تهران امضاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، تفاهم نامه همکاری بین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران و مرکز تخصصی مهدویت با هدف قرار گرفتن مباحث مهدویت در دروس رسمی حوزه های علمیه تهران، امروز در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران و با حضور مدیران و معاونین این دو مرکز، امضاء شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین مصلحی معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت قم،‌ با تبیین فعالیت های علمی و پژوهشی این مرکز، گفت: این بنیاد در سال 79 به دلیل احساس نیازی که در زمینه مهدویت بوجود آمده بود، شکل گرفت و تاکنون 400 فارغ التحصیل در قم و سایر استان ها داریم.

وی ادامه داد:‌ در سطح 4،‌ سه دوره فارغ التحصیل داریم که در کنار همین دوره های سطح 3 و 4، درس خارج مهدویت در قم هم راه اندازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با بیان دوره های این مرکز تخصصی اشاره کرد:‌ در این مرکز تخصصی دوره های مختلفی از جمله دوره کوتاه مدت تربیت مربی حضوری،‌مجازی و برای کارمندان به صورت ضمن خدمت دوره هایی تعریف شده است که حدود یک میلیون کارمند، این دوره ها را آموزش دیده اند.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت درخصوص فعالیت های پژوهشی این مرکز اظهار داشت: فعالیت های پژوهشی این مرکز به صورت تخصصی  و بر اساس سطوح مختلف کودک،‌نوجوان،‌جوان و ... است.

وی یکی از ویژگی های اختصاصی این مرکز را کتابخانه تخصصی بیان کرد و گفت:‌ حدود 3 هزار کتاب مهدوی در 10هزار جلد و بیش از 300 پایان نامه مهدوی در این کتابخانه قرار دارد. خصوصا در حیطه کودک و نوجوان،‌110 عنوان کتاب و نرم افزار تخصصی در این مرکز وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی یکی از کاربردی ترین دوره های مرکز تخصصی مهدویت را ،‌دوره آموزشی مربیان مهدکودک دانست و گفت:‌ باتوجه به اهمیت موضوع کودکان و آموزش های اختصاصی این دوره،‌ مرکز تخصصی مهدویت،‌دوره مربیان مهدکودک مهدوی را به مدت 8 روز برگزار می نماید تا از این طریق معارف مهدوی به کودکان نیز انتقال داده شود.

در ادامه این نشست؛ حجت الاسلام و المسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران،‌ ضمن تشکر از مسئولین مرکز تخصصی مهدویت،‌ بر ضرورت و اهمیت قرار گرفتن مباحث مهدویت در دورس حوزوی تاکید کرد و گفت: لازم است معاونین آموزش،‌پژوهش و فرهنگی نسبت به برنامه ریزی در این خصوص اهتمام ورزیده و تمام تلاش و ظرفیت خود را در این امر به کار گیرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت:‌ باتوجه به 20واحد اقتضائی در حوزه های علمیه خواهران،‌لازم است حداقل 2 به مباحث مهدویت اختصاص یابد که معاونت آموزش در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در مباحث مهدویت امر پژوهش و تحقیق لازم و زیربناست، بیان کرد:‌ قاعدتا کار اساسی در این زمینه باید صورت گیرد که یک کار علمی و پژوهشی قوی در زمینه مهدویت انجام شود که در اختیار طلاب و جامعه علمی و عموم مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در ادامه افزود: با اجرای طرح مربی مهدکودک توسط معاونت فرهنگی،‌تاکنون 30نفر مربی مهد کودک آموزش دیده اند که لازم است این افراد نیز دوره مربی گری مهد کودک مهدوی را بگذرانند و با معارف مهدوی ویژه کودکان آشنا شوند.

خاطر نشان می شود،‌ در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران و مرکز تخصصی مهدویت قم امضاء شد تا از این پس با همفکری و همکاری این دو نهاد، برنامه های آموزشی،‌پژوهشی و فرهنگی اختصاصی مهدویت در مدارس علمیه استان تهران ویژه اساتید،‌معاونین،‌طلاب و فارغ التحصیلان حوزه برگزار شود تا ان شاء الله این افراد به عنوان مبلغین ترویج معارف مهدوی در جامعه فعالیت نمایند.

خبرنگار: فاطمه فرح زادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha