شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حمید جزائری
سید حمید جزائری

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی 4 مهر ماه با حضور شخصیت های حوزوی در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزائری پیش از ظهر امروز درنشست خبری گفت:   جامعه المصطفی دارای سابقه چند ساله و از برکات انقلاب است و از 23 شهریورماه فعالیت آموزشی خود را  در داخل کشور آغاز کرده است.

معاون آموزشی جامعه المصطفی افزود: جامعه المصطفی دارای 50 هزار دانش آموزش فعال در حوزه های دانشی، مانند علوم اسلامی، مدیریت و زبان و فرهنگ در بیش از 15 گرایش در ساختار نظام سطوح و مقاطع در 120 رشته مقطع در مراحل کارشناسی، ارشد و دکتری در حال فعالیت می باشند.

وی بیان داشت: شعار امسال آموزشی «طرح تحول آموزشی در راستای گام دوم انقلاب» و دارای پیام هایی است که از جمله آن تحول است. در حال حاضر از 120 کشور با گرایش و مذاهب مختلف مشغول یادگیری علوم دینی می باشند و همین مسئله نیازمند اقتضائات خاص خود است، به همین دلیل مدتی است موضوع طرح تحول مورد ارزیابی قرار گرفت و در همین رابطه تعداد گرایش ها به 400 حوزه افزایش پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جزائری گفت: در کنار آموزش بلند مدت، آموزش کوتاه مدت هم مورد نظر است و درهمین رابطه 2هزار نخبه مورد آموزش قرار می گیرند.

معاون آموزشی المصطفی افزود: از دیگر مسائل مورد توجه بحث آموزش در فضای مجازی و زبان فارسی است. درهمین رابطه 10 هزار نفر با زبان فارسی در عناوین کارگاه و فضای مجازی آشنا شدند.

وی بیان داشت:جامعه المصطفی در بسیاری از مراجع علمی و دانشگاهی عضو می باشد و با بسیاری از مجامع علمی قرار دادهایی همکاری و تفاهم نامه همکاری امضاء کرده و است و حدود 3هزار استاد و هیئت علمی مشغول ارائه خدمت می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جزائری در پیان گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی 4 مهر ماه با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور  شخصیت های حوزوی در  مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم  برگزار می شود.

سید حمید جزائری

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha