جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به حضور بانوان غیرایرانی در این مرکز، گفت: این مرکز با بیش از سه دهه فعالیت آموزشی پذیرای بیش از 6 هزار زبان‌آموز از بیش از 90 ملّیت جهان بوده است.

سیده فاطمه رسولی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش زبان فارسی جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و استقبال بانوان غیرایرانی برای تحصیل علوم اسلامی، آموزش این بانوان از سال۱۳۶۴ هجری شمسی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، به صورت رسمی آغاز شد و نخستین شرکت‌کنندگان از کشورهای لبنان، سوریه، پاکستان، فرانسه، هند، عراق و افغانستان در این مؤسسه مشغول به تحصیل شدند.

مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی تصریح کرد: در اثر پیشرفت قابل توجه برنامه‌ها و استقبال گسترده بانوان غیرایرانی در مهرماه ۱۳۶۶ و همزمان با سالروز بعثت رسول مکرّم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، بخش خواهران غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به صورت رسمی افتتاح شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیش از سه دهه فعالیت آموزشی در راستای تدریس، تحقیق و خدمات آموزشی زبان، مشغول خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان زبان فارسی برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی و معارف اسلامی است.

رسولی موسوی افزود: با عنایات ویژه خداوند متعال و توجّهات حضرت ولی‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، بیش از ۶ هزار زبان‌آموز از بیش از ۹۰ ملّیت جهان در مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آموزش دیدند و اکنون بسیاری از آن‌ها در کشورهای خود به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و پژوهشی اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه مدّت آموزش زبان فارسی به تناسب ملیت‌های شرکت‌کننده ۶ تا ۹ ماه تحصیلی است، گفت: کلاس‌های آموزشی بر اساس چهار مهارت اصلی شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن برنامه‌ریزی می‌شود و زبان‌آموزان پس از گذراندن ۳۴ واحد درسی در تمامی مهارت‌های زبانی توانمندی‌های لازم را پیدا کرده و می‌توانند مطالب را درک کنند، بخوانند، بنویسند و در تکلم و بیان مطالب مهارت داشته باشند.

تالیف دوره ۶ جلدی آموزش زبان فارسی
مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه با اشاره به امکانات و فعالیت‌های این مرکز، به تولیدات علمی  آموزشی مرکز اشاره کرد و گفت: تألیف دوره ۶ جلدی آموزش زبان فارسی به همراه نرم‌افزار صوتی و مجموعه جدید این کتاب (سری 2)، دو جلد کتاب آموزش زبان فارسی در سطح مقدّماتی به همراه نرم‌افزار صوتی، دو جلد کتاب کار «چگونه بگوییم و بنویسیم» و همچنین خودآموز زبان فارسی برای عرب‌زبانان به همراه نرم‌افزار صوتی از جمله تولیدات علمی این مرکز است.

رسولی افزود: فیلم کمک آموزشی با عنوان «پشتیبان ۱و۲» از دیگر دستاوردهای این مرکز است که در راستای تسهیل، تقویت و تثبیت آموزش زبان‌آموزان غیرایرانی تدوین و تولید شده است. این فیلم‌های کمک آموزشی برای سطح مقدماتی آماده شده و با استفاده از شیوه‌های به‌روز و با سیر منطقی «آسان به مشکل» نقش مؤثری را در سرعت دادن به یادگیری بهتر زبان فارسی ایفا می‌کند.

مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: کتابخانه مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی با بیش از ۴ هزار و۵۰۰ جلد کتاب، فضای مناسبی را برای ارتقای  سطح زبانی زبان‌آموزان زبان فارسی مهیا کرده است.

رسولی ادامه داد: واحد سمعی بصری این مرکز با داشتن بیش از هزار فیلم، نوار، سی‌دی صوتی و تصویری آموزشی و کمک آموزشی، شرایط مناسبی را برای زبان‌آموزی زبان‌آموزان فراهم کرده است. با توجه به تأثیر مثبت آموزش به صورت سمعی  بصری، اتاقی با تجهیزات مناسب و لازم آماده شده که از سطح مقدماتی تا پیشرفته (با کاربردهای آموزشی گوناگون) قابل استفاده آموزشی برای زبان‌آموزان است.

مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی در ادامه به صدور مدرک در این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سوابق، نوع فعالیت‌ها، امکانات آموزشی، روش‌ها و شیوه‌های تدریس با استفاده از تکنولوژی‌های روز در این مرکز، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۵مجوز رسمی صدور مدرک مورد تأیید این وزارت را به این مرکز اعطا کرد.

رسولی تصریح کرد: این مدرک مورد تأیید همه نهادهای بین‌المللی از جمله دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز مرتبط است و زبان‌آموزان می‌توانند در کشورهای خود از این مدرک بهره برداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha