جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام موسی سالمی، امام جمعه شهریار

حوزه/ حجت الاسلام سالمی گفت: طلاب، مدیران و مسئولان حوزه های علمیه باید گام های جدی تری در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی، امام جمعه شهریار، در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاسیه مسئولان حوزه های علمیه استان تهران که امروز در شهرستان شهریار برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهریار، ضمن خیر مقدم به مدیر حوزه علمیه استان تهران، مسئولان کشوری و مسئولان حوزه های علمیه، اظهار داشت: چند سالی است که مسئولان حوزه های علمیه استان تهران تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و حضرت آیت الله رشاد که رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران هستند، تدبیر فرمودند که به صورت فصلی نشست مسئولان حوزه های علمیه استان تهران تشکیل بشود.

وی افزود: طبق این فرمایشات چند سالی است که این اجلاسیه ها در قم، مشهد، مازندران و مناطق مختلف تهران برگزار شد و این دومین جلسه ای است که در ما میزبان عزیزان در شهرستان شهریار هستیم.

حجت الاسلام سالمی با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاسیه مسئولان حوزه های علمیه استان تهران در شهریار، گفت: موضوع این اجلاسیه بررسی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری بیان داشتند و الحمدلله در این اجلاسیه مباحث بسیار خوبی مطرح شد.

وی درباره نتایج مطرح شده در این اجلاسیه، اظهار داشت: مَخلَص تمام مباحث امروز این بود که باید تمام آقایان مسئولین حوزه باید بیایند پای کار و آنچه را که سهم حوزه های علمیه است را آقایان ایفا کنند و اگر نواقص و مشکلاتی است حوزه های علمیه بتوانند در این جهت تکلیف خودشان را ایفا کنند.

مسئول حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان شهریار ادامه داد: در این جلسه تصمیم بر این شد، دبیرخانه ای در مرکز حوزه های علمیه استان تهران دایر شود و آن چیزی که منوی مقام معظم رهبری است حوزه علمیه بتواند سهم خود را ایفا کند.

وی در ادامه با بیان تاریخچه و فعالیت های حوزه علمیه شهریار بیان داشت: حوزه علمیه شهرستان شهریار از زمان حاج آقای ثمری تاسیس شده و در حال حاضر سه حوزه علمیه که دو حوزه علمیه خواهران و یک حوزه علمیه برادران دایر است که در حوزه برادران حدود ۱۰۰ طلبه از پایه اول تا پایه دهم مشغول تحصیل هستند.

امام جمعه شهریار افزود: چهار استاد سطوح عالی در این حوزه مشغول تدریس هستند و بقیه اساتید که سطوح ابتدایی را تدریس می کنند و همچنین مجموعه مدیریت و معاونین و کادر بسیار فعالی که در زمینه تربیت علوم دینی طلاب مشغول خدمت رسانی هستند.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه شهریار حوزه ای است که در خط نظام و انقلاب است و بدون حاشیه در مسیر علم آموزی و تربیت علوم دینی مشغول وظیفه ذاتی خودش است و در مسائل اجتماعی اساتید در خط نظام و رهبری قدم بر میدارند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی در پایان با بیان ویژگی های حوزه شهریار، گفت: حوزه علمیه شهریار یک حوزه زنده و پویایی است که مسئولین این حوزه از لحاظ تهذیبی و تربیتی طلاب دغدغه مند هستند که در این جهت شورایی با عنوان شورای تلبس برای بررسی تلبس طلاب تشکیل شده است که بررسی های لازم را برای تلبس طلاب انجام می دهد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha