جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار وزیر آموزش و پرورش  با آیت الله احمدی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه پیاده کردن سندتحول نیازمند فضای آرام است، اظهارکرد: معلم نباید دغدغه ای جز تعلیم و تربیت داشته باشد و معلمان خصوصا از نظر رفتاری می توانند بر دانش آموزان و حتی تمام خانواده وی تاثیر بگذارند، لذا نقش کلیدی معلم و تربیت معلم الزامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش که درجامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به ایام دوره اسارت اهل بیت امام حسین(ع)و هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهارکرد: معلمان کلاس درس خود را به جبهه ها و سنگرها بردند لذا این جانفشانی ها باعث پیروزی ما بر دشمن بعثی شد.

وی تحول بنیادین را با سند تحول امکان پذیر دانست و گفت: ما به اسناد بالادستی خود می بالیم اما روزمرگی اجازه استفاده از اسناد بالادستی را نمی دهد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیاده کردن سندتحول نیازمند فضای آرام است، اظهارکرد: معلم نباید دغدغه ای جز تعلیم و تربیت داشته باشد و معلمان خصوصا از نظر رفتاری می توانند بر دانش آموزان و حتی تمام خانواده وی تاثیر بگذارند، لذا نقش کلیدی معلم و تربیت معلم الزامی است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در تربیت معلمان و دوره های ضمن خدمت برای نظام تعلیم و تربیت الزامی است، گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و باید فرهنگی هم بماند و آموزش و پرورش پایه و اساس هر حرکتی است که در جامعه می خواهد شکل بگیرد.

وی با اشاره به رسیدگی به ابعاد تربیتی دانش آموزان گفت: به پرسش های دانش آموزان و شبهات آنها پاسخ دهید که اگر این کار را نکنید این پرسش ها جای دیگری خواهد رفت و پاسخ خود را خواهد یافت.

وزیر آموزش پرورش در دیدار با دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور بر ضرورت هماهنگی بین خانواده و مدرسه برای تربیت دانش آموزان در ساحت های مختلف تاکید کرد.

حاجی میرزایی نیز در این دیدار اظهار کرد: در شروع سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت قرار داریم و سال تحصیلی در۱۱۰ هزار مدرسه کشور با ۷۷۷ هزار معلم کار نظام تعلیم و تربیت در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازسازی مدارس در استان های سیل زده و زلزله زده گفت: همه دانش آموزان این استان ها در کلاس درس حاضر شده اند و با تلاش و کوشش همکارانم کمبود ۱۰۷ هزار معلم جبران شده است.

حاجی میرزایی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت: تلاش سند تحول این است که از حافظه محوری به سمت تربیت دانش آموزان میل کنند و براساس همکاری های حوزه و دانشگاه این سند بر اساس مبانی دینی طراحی شده است.

وی افزود: تربیت در سند تحول در ساحت های مختلف زیستی، اعتقادی، اخلاقی، بدنی و اجتماعی و .... دیده شده که سبب تربیت انسان های توانمند خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن سند تحول با استفاده از زیر نظام های سند تحول گفت: توانمند سازی معلمان یکی از محورهای سند تحول است و اعتقاد داریم معلمان اصلی ترین بخش تعلیم و تربیت هستند و معلمان می توانند تمام کاستی های موجود در آموزش و پرورش را جبران کنند. همچنین تربیت در ساحت های مختلف لزوم هماهنگی بین خانواده و مدرسه را ایجاب می کند.

وی  تصریح کرد: پیوند خوردن اجرای سند تحول آموزش و پرورش با سایر بخش های جامعه و توسعه شرکای آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول نیازمند است تا همه دستگاه ها در ساختن انسان هایی توانمند برای کشورمان سهیم شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha