شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شست سیاسی با موضوع «فضای مجازی» در مدرسه زهرای مرضیه سلام الله علیها اصفهان

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «فضای مجازی» در مدرسه زهرای مرضیه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، همزمان با هفته دفاع مقدس نشستی پیرامون جنگ نرم در فضای رسانه با حضور «سلمان هاشمیان»، کارشناس امور رسانه، با حضور مدیر،کادر و طلاب در مدرسه زهرای مرضیه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

هاشمیان در این نشست گفت: هنگامی که خبری راست یا دروغ وارد فضای مجازی می شود مانند موج ویروسی همه را دنبال خود می کشد.

 وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند«فضای مجازی قتلگاه جوانان ونوجوانان ما است»، گفت: قتلگاه جایی است که شخص کشته می شود و هیچ راه فراری ندارد.

کارشناس فضای مجازی، از بازی GTA  به عنوان پرفروش ترین محصول تاریخ سرگرمی دنیا نام برد که در اروپا وآمریکا بازی ممنوعه است و رده سنی آن از 25 سال می باشد در حالی که در ایران پرمخاطب ترین بازی در بین نوجوانان  و جوانان می باشد بازی به شدت هیجانی با فاحش ترین گناهان با قسی ترین روشهاست این بازی باعث افزایش چشمگیر خود کشی بین نوجوانان به خصوص دختران شده و همچون قتلگاه جوانان ما را در خود می بلعد.

وی فضای مجازی را مانند بدنی دانست که مغز آن توییتر و صورتش اینستگرام و اعضایش پیام رسانها می باشد هر اتفاقی در فضای مجازی با توییتر شروع می شود مانند دختر آبی که خبر انلاین خبری در مورد آن منتشر کرد و بعد از چند ساعت اصلاحیه آن را منتشر کرد ولی این خبر ترند شد کار به آنجا کشید که فوتبالیستهای مطرح دنیا پیام دادند برای پیامی که دروغ بزرگ بود.

هاشمیان ادامه داد: دروغ بزرگ یکی از موثرترین حربه های فضای مجازیست هر چه دروغ بزرگتر عکس العملها بیشتر، یکی دیگر از حربه های فضای مجازی در ایران مسئله زن و ظلم به اوست که حتی در صدا و سیما و عنوان و موضوعات فیلمها به وضوح مشهود است مسئله دختر آبی، ندا اقا سلطان و حتی  فیلم هایی مانند بدون دخترم هرگز وسنگسار ثریا و..... تاثیر فراوان این موضوعات بر اذهان عمومی نشان دهنده حساسیت مسئله می باشد

وی از طلاب خواست با مهارت وآموزش وارد عرصه تبلیغ در توییتر واینستا گردند تا به این حرف رهبری عمل کنند که فرمودند: منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتازید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha