جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملک شهر

حوزه/ نشست سیاسی بصیرتی با حضور «یوسف روزبهانی» هادی سیاسی با موضوع «چرا جنگ ایران و عراق دفاع مقدس نامیده شده است؟ » در مدرسه علمیه اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست سیاسی بصیرتی با حضور «یوسف روزبهانی»، هادی سیاسی، با موضوع «چرا جنگ ایران و عراق دفاع مقدس نامیده شده است؟ » با شرکت اساتید، طلاب و کارکنان در مدرسه علمیه اهل البیت(ع) برگزار شد.

روزبهانی در این نشست گفت: ما باید بدانیم در هفته دفاع مقدس به چه موضوعاتی باید پرداخته شود و برنامه هایی که پیش روی ما قرار می گیرد، ما چه وظایفی بر عهده داریم؟

وی افزود: حرکت امام حسین(ع) تربیتی و برای بیداری نسل ها بود. که بحمدالله بیداری امت ها شکل گرفته است. بحث راهپیمایی اربعین، رویش آیت الله نمر در قلب وهابیت، آیت الله زکزاکی در نیجریه و به طبع در ایران هم بیداری هایی رقم خورد که جنبه درونی و بیرونی دارد.

کارشناس سیاسی ابراز داشت: قبل از انقلاب نیروهای مذهبی گفتند می خواهیم انقلاب کنیم و در الگوگیری عناصر مذهبی قائل شدند که باید مؤلفه ها از قلب اسلام گرفته شود و منافقین و مجاهدین خلق، حزب توده، جبهه ملی و امثال بازرگان ها قائل شدند اسلام، انقلاب ندارد و اینجا بود که برای شهید مطهری دغدغه ای ایجاد شد و ایشان کتاب حماسه حسینی را نوشتند و الگو شد برای سایر ملت ها. بنابراین انقلاب از دل اسلام شکل گرفت.

روزبهانی خاطر نشان کرد: امروز هم می خواهند تفکر انقلابی را به انحراف بکشانند لذا شبهاتی را در سطح گسترده در رابطه با عاشورا و کربلا راه انداختند. که اگر در فاصله 20 متری از دریا را حفر کنیم به آب می رسیم چرا می گویید امام حسین(ع) لب تشنه در کنار رود فرات به شهادت رسیدند؟

وی افزود: صدای رسایی که توسط انقلاب اسلامی در منطقه مطرح شد باعث شد کشورها با یکدیگر متحد شوند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند و جنگ بر ما تحمیل شد. ما برای اینکه شرمنده شهدا نباشیم باید در جامعه به بصیرت افزایی و بیان حقایق بپردازیم و انقلاب را به نسل های آینده انتقال دهیم. جوانی که 20 سال دارد یعنی 20 سال بعد از انقلاب به دنیا امده بنابراین نه انقلاب را دیده و نه جنگ را پس یا باید می شنیده یا مطالعه می کرده، ولی چشم و گوش او دست رسانه های غرب بوده نه افراد انقلابی متدین.

کارشناس سیاسی در رابطه با علت شروع جنگ بیان داشت: 21 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر اختلاف نظری که بین گروه های مختلفی بود حتی بر سر اسم حکومت چه رسد به خود حکومت، دشمن به فکر تجزیه کشور افتاد که امروزه هم این بحث به وجود آمد و کردنشین های ایلام، آذربایجان، قزوین، کرمانشاه، لک لرستان و خود کردستان را خواستند به یک کشور مستقل تبدیل کنند.

روزبهانی گفت: وقتی دشمن نتوانست از طریق داخل کشور موفق شود از بیرون حمله کرد و برای این کار عراق را حمایت کرد. کشور عراق به خاطر اختلاف مرزی که با ایران داشت بر سر اروندرود بهانه ای شد برای انتخاب عراق جهت حمله به ایران. و عدم انتخاب  کشورهایی نظیر کویت، امارت، قطر، بحرین، عربستان و یمن شمالی به خاطر ویژگی بود که داشتند و آنهم داشتن حکومت پادشاهی بود و سخن ما به این کشورها کنار زدن پادشاه شان بود چون انقلاب ما شاه را کنار زد.

وی ابراز داشت: نیرویی که مورد اهمیت شاه بود قطعا ارتش بود که بعد از انقلاب از سرهنگ به بالا یا دستگیر شدند یا برکنار و یا فرار کردند در نتیجه نیروی کارآمد در آن زمان وجود نداشت و یک کشور با تمام ادوات جنگی و حمایت چندین کشور با ما وارد جنگ شد.

کارشناس سیاسی بیان کرد: اگر در زمان محمد رضا شاه جنگ صورت می گرفت در اصل جنگ آمریکا با شوروی بود. شوروی، عراق را مجهز کرده بود به تانک و موشک و هواپیماهای پیشرفته و شاه هم تحت حمایت امریکا بود اما در زمان انقلاب اسلامی شعار نه شرقی نه غربی باعث شد که غرب و شرق علیه ایران باشد. و اینجاست که می گوییم دفاع مقدس. چون ما 8 سال دفاع مقدس داشتیم نه حمله مقدس و امام خمینی(ره) می فرمودند: به گونه ای حمله کنید که مردم در خواب نباشند و تلفات غیر نظامی صورت نگیرد. امام مردم عراق را می شناخت و حدود 70 درصد از مردم شیعه بودند.

 روزبهانی خاطرنشان کرد: سپاه بدر از شیعیان عراق تشکیل شد که مخالف صدام حسین بودند. و طبق فرمایش امام(ره) :" ما در دفاع مقدس، انقلابمان را صادر کردیم". پس صدور انقلاب از دلها بود نه اسلحه و مؤید این مطلب صدای اذان ابراهیم هادی است که در کوهستان طنین انداز می شود و نیروهای عراقی به شیعه بودن دشمن خود پی میبرند و با به اسارت درآوردن خود ، تسلیم نیروهای ایرانی می شوند و در این جبهه با کشور خود وارد جنگ می شوند.

وی ادامه داد: شهدا برای ما مقدس هستند و برخی سعی دارند مقدس زدایی کنند. تفکراتی که مخالف راهیان نور، برپایی یادواره شهدا  هستند و حتی سعی در  عوض کردن اسم کوچه هایی که به نام شهدا مزین شده است، دارند. و ظیفه ما دفاع از این ارزش هاست. اولویت شهدا مراقبت از اسلام، پیروی از امام و رهبری و دفاع از ناموس مملکت بود یعنی جوان امروز باید قدر اسلام و انقلاب را بداند و مطیع رهبری بوده و به ناموس دیگران احترام بگذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha