چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار شهسواری

حوزه/ سردار شهسواری گفت: عاشورا علاوه بر درس امر به معروف و هیهات مناالذله به مردم دنیا اعلام کرد که با کم بودن افراد هم می‌توان در برابر دشمن، با ایمان پیروز شد و هم پیروزی انقلاب اسلامی و هم دفاع مقدس ریشه در عاشورا دارد و این ریشه در چهل سال گذشته در کشور متجلی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، سردار حبیب شهسواری، امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: در تمام دنیا از جنگ نام می‌برند و در ایران از جنگ تحمیلی به عنوان دفاع مقدس نام‌ برده می‌شود به دلیل اینکه هشت سال در مقابل صدام که ۳۵ کشور آن را پشتیبانی می‌کرد از هویت دینی و اعتقادی خود دفاع کردیم.

وی اضافه کرد: عاشورا علاوه بر درس امر به معروف و هیهات مناالذله به مردم دنیا اعلام کرد که با کم بودن افراد هم می‌توان در برابر دشمن، با ایمان پیروز شد و هم پیروزی انقلاب اسلامی و هم دفاع مقدس ریشه در عاشورا دارد و این ریشه در چهل سال گذشته در کشور متجلی شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی رهبری و فرماندهی جنگ را دومین عامل مقدس بودن جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس توسط یک مرجع تقلید فرماندهی و هدایت می‌شد و همه مردم فرزندان خود را در لبیک به رهبر دینی به میدان نبرد اعزام کردند و همه این‌ها به دفاع هشت سال تقدس می‌بخشد.

وی افزود: جنگ تحمیلی مقاومت و ایستادگی را به مردم ایران یاد داد و امامین انقلاب به دفاع مقدس به عنوان یک گنج نگاه می‌کنند و گذاردن این گنج در اختیار جوانان را سفارش می‌کنند و ما بعد از چهل سال، از دفاع مقدس استفاده می‌کنیم.

سردار شهسواری پیروزی در جنگ تحمیلی را نتیجه روحیه بسیجی دانست و بیان داشت: مقاومت مردم عراق و کشورهای منطقه در برابر تجاوزگران الگو گرفته از روحیه بسیجی در دفاع مقدس بود و همین روحیه بسیجی شیعه و سنی را دور خود جمع کرده است و نمونه آن در پیاده روی اربعین تجلی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: مشکلان اقتصادی کشور امروز با روحیه بسیجی قابل حل شدن است و اگر در دوران دفاع مقدس ما قادر به ساخت فشنگ نبودیم اما امروز به برکت دفاع مقدس استکبار جهانی ما را از صادر کردن سلاح‌های خودمان منع می‌کند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی عنوان داشت: زمانی با یک اخم دولتمردان آمریکا مسئولین در این کشور جابجا می‌شدند اما امروز پهباد فوق پیشرفته آمریکا را جوانان این کشور سرنگون می‌کنند.

وی ادامه داد: در چهل سال گذشته تبعیت از ولایت به عنوان سرشاخه جریان‌های حرکتی بوده است و امروز ولایت‌مداری مردم گره‌گشای مشکلات است و دشمن هم رأس را نشانه گرفته است اما مردم هوشیار هستند.

سردار شهسواری افزود: همه تکنولوژی‌های دفاعی به دست جوانان این کشور ساخته شده است و همه این‌ها از قدرت ایمان جوانان نشأت می‌گیرد و شعار مقدس آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند توسط مردم وقوع عملی پیدا کرده است.

وی بیان داشت: خدای متعال ما را به مقاومت در برابر دشمنان دعوت می‌کند همانطور که امام امت (ره) و رهبر انقلاب در این چهل سال ایستادگی کرده‌اند و در نتیجه همین ایستادگی و مقاومت است که امروز دولتمردان آمریکا محتاج گرفتن یک عکس یادگاری  با رییس جمهور ایران است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان داشت: امروز به برکت مقاومت منطقه آمریکا در تامین نفت از منطقه به تلاطم افتاده است و تمام همتش حفظ امنیت رژیم صهیونستی است.

وی تبعیت از رهبری، داشتن آرمان اتصال به ظهور و ملت مقاوم و فهیم را از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ملت ایران هیچ وقت از دشمن هراس به خود راه نداده است و تقویت روحیه تلاش و امید در جامعه از ضروریات است و  به عنوان یک مسئول در این نظام از مردم تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha