چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون (س) شاهین شهر

حوزه/ زیارت به ما امام شناسی یاد می دهد، در کل سه ویژگی در زیارت وجود دارد، یکی دل کندن از غیر، دوم قصد و سوم اینکه وقتی به زیارت می روی، حتما آن شخص را با عظمت و بزرگ می دانی.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر مظاهری، استاد مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر، در جمع طلاب این موسسه گفت: امام صادق (ع) فرمودند، بسیار بر زیارت عاشورا مداومت داشته باشید، هرکسی این زیارت را بخواند دعایش مستجاب می شود و به بهشت می رود، این عهد ها را جبرئیل به پدرم داد و شاید به خاطر همین است که می گویند زیارت نامه ای است که نویسنده اش خداوند می باشد.

وی در پاسخ این سؤال که چرا زیارت عاشورا این قدر مهم است؟، افزود: چون زیارت به ما امام شناسی یاد می دهد، در کل سه ویژگی در زیارت وجود دارد، یکی دل کندن از غیر، دوم قصد و سوم اینکه وقتی به زیارت می روی، حتما آن شخص را  با عظمت و بزرگ می دانی. اگر این گونه به زیارت رفتیم حق زیارت مشخص می شود، وقتی سلام می دهیم، سلام یعنی اطمینان و این خود دعاست.

استاد حوزه ادامه داد: سلام تعهد است، یعنی من سلامتی شما را می خواهم و قول می دهم از جانب من ناراحتی به شما نمی رسد. سلام، اقرار نیز می باشد و این عالی ترین مرتبه سلام است، یعنی اقرار می کنم سالم ترین و ایمنی بخش ترین در عالم، شمایید و شما ظهور خداوند بر روی زمین هستید، زیرا سلام یکی از نام های خداوند است.

وی افزود: در روایت داریم که هرکس به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) برود با خدا در فوق عرش گفتگو می کند، پس ما می توانیم با واسطه با خداوند حرف بزنیم و اینان واسطه اند چون وجه الله می باشند. بهترین راه سالم سازی روح نیز همین زیارت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha