چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هشت سال دفاع مقدس در واقع ذخیره تمام ناشدنی مقاومت و پایداری یک ملت در برابر دنیای استکبار برای همیشه تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با گذشت چند دهه از پایان جنگ، امروزه به‌خوبی قابل فهم و تبیین است که دوران دفاع مقدس یک دوران مشعشع و نورانی در تاریخ ملت ایران است.

وی ادامه داد: امروز برای اهل نظر این مطلب قابل فهم است که بسیاری از سرمایه و داشته‌های ملت ایران در این سال‌ها به دفاع مقدس بازمی‌گردد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: اگرچه جنگ خسارت‌هایی برای ملت ما به دنبال داشت و بسیاری از عزیزان این ملت در دوران دفاع مقدس به مقام عظمای شهادت رسیدند اما خیر و برکات بسیاری هم برای ملت ایران داشته است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به‌عنوان یک گنج تعبیر می‌کنند و می‌فرمایند: این هنر ماست که بتوانیم این گنج را استخراج کنیم. به عبارتی، گنج دفاع مقدس پایان‌ناپذیر است و در هر لحظه می‌توان از آن استفاده کرد و مورد بهره‌برداری قرار داد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امام (ره) با سربازانی که خبر داشت از سال 42 در گهواره‌ها بودند با اطمینان از فتح و پیروزی سخن می‌گفت و پس از فتح خرمشهر که جهان استکبار متوجه شد پایه‌های مقاومت در ایران نهادینه شده، فریبکارانه و شتابان به‌سوی برقراری صلح رفت.

وی ادامه داد: امام (ره) در جنگ فتوحات زیادی به دست آورد اما فتوحات او پس از صلح چشمگیرتر بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: فتوحات امام (ره) به‌ویژه در تغییر جغرافیای سیاسی و نظامی منطقه و ضربات مهلک به رژیم صهیونیستی نشان داد آنچه امام از سربازان خود در گهواره‌های سال‌های 40 از آن یاد می‌کرد یک بلوف سیاسی به شاه نبود.

وی افزود: امروز اگر سری بزنیم به گلزار شهدا در سراسر کشور که نسیم بهشتی را در سراسر میهن اسلامی به وزش درمی‌آورد، مشاهده می‌کنیم 90 درصد شهدا در سال‌های 42 و 43 تولد یافته‌اند که این نشانه درستی پیش‌بینی و بیان امام راحل در مورد حامیان و سربازان انقلاب و نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha