دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر الگوبرداری از دفاع مقدس برای رفع مشکلات و کاستی‌های فعلی، گفت: تکیه بر توان و توانمندی داخلی الگوی دفاع مقدس برای جامعه امروز است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: واقعیت این است که جنگ هشت ساله ما با رژیم بعث و دنیای استکبار، فقط جنگ زمینی و روی خاک نبود و به همان هشت سال هم خلاصه نمی‌شد.

وی افزود: همه می‌دانیم دشمن دیروز ما یعنی آمریکای جنایتکار، انگلیس خبیث و فرانسه خائن و دیگر حامیان صدام، دست از خوی تجاوز و جنایت خود برنداشته و عابد و زاهد نشده‌اند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: دنیای استکبار نه‌تنها از خوی وحشی‌گری خود دست برنداشته بلکه به تلافی سیلی‌ای که از ملت ما خورده‌اند و هیمنه و اقتدار پوشالی‌شان را در پیش چشم مردم عالم از بین برده، مترصد فرصت برای تلافی و انتقام هستند.

وی تصریح کرد: این مسئله، موضوعی است که بارها و بارها رسماً و صراحتاً از زبان مسئولان آمریکایی وقیحانه اعلام شده و از اعلام آن نیز ابایی ندارند.

حجت‌الاسلام رحمانی اظهار کرد: در چنین شرایطی، دعوت به کوتاه آمدن، مانند قبول از دست رفتن بخش‌هایی از ایران و حتی بالاتر از آن است.

وی ادامه داد: این‌گونه افراد فراموش کرده‌اند که نه آن روز سلاح ما به تنهایی دشمن را زمین‌گیر کرد و نه امروز چنین است؛ بلکه در همه روزهای پرشکوه ملت ما ایمان به غیب و نصرت الهی در کنار سخت‌کوشی و ایستادگی بود که سرنوشت معرکه را به نفع ما رقم زد و دشمن را عقب راند.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: امروز هم رمز پیروزی همان است، اگر سخت‌کوشی و ایستادگی و تکیه بر توان خودی کم‌رنگ شده، با تأکیدات ده‌ها و صدها باره رهبر عزیز انقلاب، بهانه و عذری از کسی پذیرفته نیست و نمی‌توان توان ملت را به دلیل ضعف مدیریت و سازمان‌دهی مدیران، نادیده گرفت.

وی افزود: همچنین اگر کدخدا جای خدا را در دل برخی گرفته و امید و اتکا به ذات اقدس الهی جای خود را به لبخند دشمن و روی خوش او داده، باید به خود آمد و در آن تجدیدنظر کرد که خداوند وعده فرموده: به عزت و جلال خودم، هر کس به غیر از من به دیگری امید بندد، امیدش را ناامید می‌کنم.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تجربه 40 سال پیش، چون آئینه‌ای تمام‌نما از افتخار و عزت پیش روی ماست، ازاین‌رو نباید این سند افتخار را به طاق نسیان و فراموشی بسپاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha