چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کتابت

مسابقه کتابت قرآن کریم به عنوان بخش هنری با هدف احیای خطوط ایرانی با حضور ۲۸ نفر از خوشنویسان برتر برگزار می شود، دراین دوره از مسابقات تمرکز بر نَسخ ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، احسان پورنعمان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مسابقه کتابت قرآن از چند ساله گذشته به عنوان بخش هنری مسابقات مدنظر بوده برگزار شود.
وی بیان کرد: از سال گذشته بعد از پیوند مدرسه کتابت قرآن با اوقاف کشور برنامه ریزی جهت برگزاری مسابقه کتابت در چهل ودونمن دوره از مسابقات انجام شد.

مسوول برگزاری اولین مسابقه کشوری کتابت قرآن تصر یح کرد: از عید غدیر فراخوان جهت خوشنویسان مطرح کشور انجام شد که برای حضور در اولین دوره مسابقه کتابت در مسجد امام اصفهان ثبت نام  و آثار ارائه کنند، این دوره از مسابقات فردا صبح آغاز می شود و همه خوشنویسان همزمان یک صفحه از قرآن کتابت می شود و داوری غروب همان روز صورت می گیرد.

وی افزود: مدرسه کتابت قرآن کریم به عنوان بخش هنری با هدف احیای خطوط ایرانی با حضور ۲۸ نفر از خوشنویسان برتر برگزاری می شو، دراین دوره از مسابقات تمرکز بر نَسخ ایرانی است.

پورنعمان عنوان کرد: ازمیان ۲۸ نفراز خوشنویسان حاضر در اولین دوره از مسابقات کتابت قرآن، ۹ نفر خواهر ومابقی برادر هستند، زمینه سازی برای رسیدن به یک خط قرآنی عامه پسند وزیبا برای جایگزینی نسخه های غیربومی فعلی از دیگر اهداف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha